Co jeść, by spalić tłuszcz i zbudować mięśnie?

W walce o smukłą sylwetkę naszym największym sprzymierzeńcem jest ruch. Regularne ćwiczenia odniosą jednak pożądany skutek tylko wówczas, gdy wsparciem dla aktywności będzie odpowiednia, zbilansowana dieta.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że aby schudnąć, trzeba wdrożyć do codziennej rutyny aktywność fizyczną, która prócz dostarczania różnych korzyści zdrowotnych, jest także przyjaciółką smukłej sylwetki. Wylewanie siódmych potów na siłowni nie jest jednak gwarancją sukcesu - a przynajmniej nie bez odpowiedniego wsparcia. Owym wsparciem dla treningów i nie mniej istotnym elementem procesu odchudzania lub utrzymania wagi na pożądanym poziomie jest dieta.

Reklama

Właściwie skomponowany, a więc zawierający niezbędne dla funkcjonowania organizmu składniki, a zarazem nie nazbyt kaloryczny jadłospis ma kluczowe znaczenie w kontekście większości celów związanych z trenowaniem - niezależnie od tego, czy chcemy spalić tłuszcz i pozbyć się nadmiaru kilogramów, czy też zbudować mięśnie i zwiększyć ich siłę. Wiele spośród trenujących osób zastanawia się, co powinno lądować na talerzu, by dostarczyć ciału energii, nie niwecząc przy tym efektów ćwiczeń.

Eksperci rozwiewają wątpliwości przekonując, że tylko odpowiednio zbilansowana dieta, a więc niewykluczająca żadnych potrzebnych składników, jest kluczem do treningowego sukcesu - tak w przypadku spalania tłuszczu, jak i budowy tkanki mięśniowej. Istnieją wszelako zasady komponowania posiłków, których warto przestrzegać, by jak najszybciej dostrzec efekty pracy na siłowni lub na zajęciach fitness.

Ogranicz węglowodany i efektywniej spalaj tłuszcz

- Ograniczenie spożycia węglowodanów, szczególnie tych zawartych w cukrze, może istotnie pomóc w spalaniu tłuszczu - przyznaje w rozmowie z "Popsugar" dietetyczka Kristin Kirkpatrick z Cleveland Clinic's Wellness Institute. Ekspertka wyjaśnia, że w kontekście utraty tkanki tłuszczowej ważniejszy od kaloryczności pokarmów jest właściwy poziom makroskładników odżywczych, a więc białka, tłuszczu i węglowodanów, co gwarantuje efektywne wykorzystywanie zapasów glukozy w organizmie.

- Glukoza jest paliwem dla ciała, a węglowodany ulegają w organizmie rozkładowi na glukozę - tłumaczy Kirkpatrick. I zaznacza, że spożywanie mniejszej ilości węglowodanów dostarcza mniej "gotowego" paliwa, zmuszając niejako organizm do tego, by w celu uzyskania potrzebnej energii korzystał z zapasów w postaci tkanki tłuszczowej.


Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje