Czy warto zatrzymać telefon stacjonarny?

Jeszcze kilkanaście lat temu telefony stacjonarne były podstawowym narzędziem komunikacji na odległość. Telefonia komórkowa dopiero co wchodziła na rynek, a klienci indywidualni podchodzili do nowych rozwiązań z ostrożnością. Pojawienie się jednak tanich ofert, mobilność i wygoda użytkowania telefonów komórkowych, spowodowały napływ nowych użytkowników. Część ludzi całkowicie zrezygnowała z usługi telefonu stacjonarnego na rzecz rozwiązań mobilnych.

Z telefonu zaufania potrzebujący korzystają za darmo
Z telefonu zaufania potrzebujący korzystają za darmo123/RF PICSEL

Telefony stacjonarne a mobilność

Największą zaletą telefonów komórkowych jest niewątpliwie ich mobilność. Obecnie ludzie prowadzą życie w ciągłym biegu, dlatego warto mieć zawsze pod ręką narzędzie do komunikacji międzyludzkiej na odległość. Nie sposób jednak nie zauważyć, iż jakość rozmów przez telefon komórkowy nie zawsze stoi na wysokim poziomie. Różnego rodzaju szumy, czy też problemy z zasięgiem to codzienność.

Telefon stacjonarny nie zapewnia, aż takiej mobilności jak ma to miejsce w przypadku telefonii komórkowej, jednak coraz nowsze rozwiązania pozwalają użytkownikowi, na prowadzenie rozmów przez telefony bezprzewodowe w całym mieszkaniu oraz bliskiej okolicy np. na podwórzu, w ogrodzie, u sąsiada. Jakość rozmów także przemawia na korzyść telefonu stacjonarnego.

Mieszkając w domu lub dużym mieszkaniu, w przypadku korzystania z usług telefonii stacjonarnej istnieje możliwość podłączenia kilku aparatów telefonicznych do jednego numeru. Dzięki temu nie ma potrzeby ciągłego noszenia telefonu przy sobie, aby mieć możliwość szybkiego odebrania połączenia przychodzącego. Wystarczy dobrze rozlokować aparaty, tak by znajdując się w często uczęszczanych miejscach, posiadać ciągły dostęp do telefonu.

Długie rozmowy i międzynarodowe połączenia

Dla osób lubiących prowadzić długie rozmowy telefoniczne tańszym i wygodniejszym rozwiązaniem będzie na pewno telefon stacjonarny. Nie można powiedzieć, iż pakiety oferowane przez operatorów telefonii komórkowej nie są korzystne, jednak w porównaniu z wysokością abonamentu telefonu domowego oraz ilością oferowanych w tym abonamencie darmowych minut, wypadają znacznie gorzej.

Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o rozmowy międzynarodowe. Operatorzy telefonii stacjonarnej oferują rozwiązania pozwalające na tanie, a niekiedy darmowe rozmowy z zagranicą. W przypadku telefonii komórkowej koszt połączeń międzynarodowych do najniższych nie należy, choć w ostatnim czasie operatorzy wychodząc na przeciw potrzebom klientów, proponują coraz korzystniejsze pakiety.

Taniej w pakiecie

Większość dostawców internetu oferuje klientom również usługi telefonu stacjonarnego, a w przypadku, gdy połączenie internetowe odbywa się poprzez sieci telewizji kablowej, także sygnał telewizyjny. Decydując się na więcej usług w pakiecie, cena abonamentu jest zdecydowanie niższa, niż w przypadku osobnych opłat za internet, telewizję i telefon. Posiadając internet, czy telewizję u danego dostawcy, dopłata za telefon domowy, to zazwyczaj koszt rzędu kilkunastu złotych miesięcznie.

Telefon stacjonarny w biznesie

Badania przeprowadzone na konsumentach wykazały, że aż 60% z przebadanych osób bardziej ufnie podchodzi do firm korzystających z telefonii stacjonarnej. Posiadanie telefonu stacjonarnego może więc znacznie przyczynić się do budowy pozytywnego wizerunku firmy i większego zaufania  ze strony klientów.

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas