Jak korzystać z Instagrama?
Instagram może śmiało konkurować z Twitterem czy Facebookiem, bo jego popularność cały czas rośnie. Jest doskonałym narzędziem do wykreowania własnego wizerunku i "wzmocnienia" swojej marki w sieci oraz w świecie show - ale i tego klasycznego - biznesu. Korzystają z niego zarówno celebryci, gwiazdy kina czy telewizji, dziennikarze, pisarze, biznesmeni, marketingowcy, jak i wszyscy ci, którzy lubią dzielić się z innymi tym, co lubią robić, czym żyją i co jest dla nich ważne. Co warto wiedzieć o Instagramie? Jak się po nim poruszać? W jaki sposób stworzyć profil, który będą odwiedzały rzesze fanów? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziesz poniżej.
Popularność Instagrama
Instagram skupia obecnie ponad 700 milinów użytkowników, dlatego stanowi idealne narzędzie do kreowania wizerunku, jak i bazę odbiorców reklamowanych treści. W Polsce jego popularność też cały czas rośnie. Jak wynika z danych NapoleonCat, zalogowanych jest na nim już ponad 5,9 miliona użytkowników. Każdy posiadacz profilu na Instagramie może publikować zdjęcia czy krótkie materiały wideo opatrzone opisami i tym samym pokazywać wszystkim obserwatorom, co lubi robić, czym się zajmuje i z kim się spotyka. Instagram to także doskonałe narzędzie marketingowe, które pozwala rozpowszechnić wiedzę na temat działalności, którą się prowadzi.
Strategia działania
Zanim założysz konto na Instagramie stwórz strategię i określ docelową grupę swoich odbiorców. Sumiennie przeprowadzona analiza potrzeb i oczekiwań pozwoli osiągnąć założone cele. W przestrzeni Instagrama można funkcjonować z poziomu trzech rodzajów kont: publicznego, prywatnego oraz biznesowego.
Prywatne konto na Instagramie
Jeśli zdecydujesz się na założenie prywatnego konta na Instagramie, pamiętaj, że twoje posty będą widoczne tylko dla zaakceptowanych przez ciebie obserwatorów. Pozostałe osoby zobaczą kłódkę. Konto publiczne jest widoczne dla każdego. To, co zamieścisz na swoim profilu, każdy będzie mógł zobaczyć i skomentować. Pamiętaj przy logowaniu, że domyślnie twoje konto ustawione jest jako publiczne. Jeśli chcesz ograniczyć do niego dostęp, musisz zmienić ustawienia.
Jeśli prowadzisz biznes, masz do zareklamowania lub sprzedania jakiś produkt lub markę, możesz założyć konto biznesowe. Korzystając z tej opcji, udostępniasz wybrane przez ciebie dane kontaktowe np. numer telefonu, adres pocztowy itp.
Założenie konta na Instagramie krok po kroku
Pierwszy krok to uzupełnienie własnego profilu. Musisz zatem, tak jak w przypadku wszystkich innych portali społecznościowych, wpisać swoje dane, ustawić zdjęcie profilowe, nazwać profil oraz w 150 znakach scharakteryzować to, co będzie się na twoim profilu znajdować. Pamiętaj, że sposób, w jaki opiszesz swój profil, ma ogromny wpływ na liczbę osób, które będą go odwiedzać.
Masz już profil, zatem zamieszczaj wpisy i dodawaj zdjęcia, aby żył i nie świecił pustkami. Jeśli przy okazji prowadzisz także bloga, możesz umieścić link odsyłający do niego na swoim profilu na Instagramie.
Baw się, wklejaj zdjęcia, czytaj komentarze, komentuj innych i zbieraj „followersów”, czyli osoby, które podążają za tobą i obserwują twoje posty. Natomiast jeśli zabawa z Instagramem znudzi ci się, albo gdy stwierdzisz, że nie jest dla ciebie, zawsze możesz usunąć swój profil z Instagrama.
Jak usunąć konto z Instagrama?
Konto z Instagrama można usunąć bez większego problemu. Jeśli po wejściu w ustawienia klikniesz w opcję "usuń konto", stracisz wszystkie zamieszczone na profilu zdjęcia. Usuniesz też treść wszystkich opublikowanych postów. Znikną także wszystkie lajki, czyli polubienia, które wstawiałeś oraz komentarze i followersi, którzy ciebie obserwowali i komentowali twoje wpisy. Instagram nie przewiduje możliwości przywracania konta. Po usunięciu możesz założyć zupełnie nowe, ale użycie poprzedniego loginu nie wchodzi w grę.