Jak reklamować produkt dla młodzieży?

Reklama jest najlepszym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności produktu i marki. Najważniejsze jest jednak skierowanie reklamy do odpowiedniej grupy docelowej. Jeśli twój produkt przeznaczony jest dla nastolatków, to reklama powinna być skierowana właśnie do tej grupy odbiorców. Reklama ma bardzo duży wpływ na młodzież, zatem jeśli umiejętnie ją stworzysz, twój produkt z pewnością zyska uznanie w oczach młodych konsumentów.

Do młodych trzeba odpowiednio dotrzeć
Do młodych trzeba odpowiednio dotrzeć123RF/PICSEL
Reklama jest dźwignią handlu
Reklama jest dźwignią handlu123RF/PICSEL

Musisz znać swój rynek. Młodzież w różnych obszarach kraju oraz z poszczególnych miast nieznacznie różni się pomiędzy sobą. Nie wszyscy lubią to samo. Upodobania młodzieży w każdym rejonie są nieco inne. Musisz się zorientować co jest na topie i co jest aktualnie modne wśród lokalnej młodzieży, mieszkającej na terytorium gdzie chcesz reklamować swój produkt. Jeśli na danym obszarze większość młodzieży jest związana z żużlem, wówczas powinieneś wpleść w reklamę motyw właśnie tego sportu itp.

Weź pod uwagę fakt, że młodzi ludzie są bardziej rozkojarzeni niż dorośli i ciężko jest im się skoncentrować na jednej rzeczy przez dłuższy okres czasu. Jeśli kierujesz kampanię reklamową do młodzieży wówczas powinna ona być w miarę krótka i emocjonująca.

Gadżety przemawiają do wyobraźni
Gadżety przemawiają do wyobraźni123RF/PICSEL

Używaj gadżetów i akcesoriów, które budzą zainteresowanie młodych ludzi. Jeśli chcesz dotrzeć do młodzieży, powinieneś mówić do nich za pomocą miejsc, stylu oraz nawet muzyki, którą znają i którą lubią. Jeśli będziesz mówić tak jak oni lub ich naśladować, możesz wzbudzić jedynie ich niechęć.

Reklama powinna być skierowana do młodych
Reklama powinna być skierowana do młodych123RF/PICSEL

Produkt skierowany do młodzieży powinien być reklamowany w taki sposób, aby wydawał się on być dla nich w miarę dostępny. Większość nastolatków dostaje określone kieszonkowe i wiedzą oni, już na długo przed zakupem, na co wydadzą te pieniądze. Poprzez reklamę musisz ich przekonać, że powinni je wydać właśnie na ten produkt, który Ty promujesz.

Odnoś się do swojej grupy potencjalnych klientów z szacunkiem. Dopóki Twój produkt jest nowy, większość nastolatków nie będzie chciała nic słyszeć od Ciebie na jego temat. Musisz przekonać ich, że właśnie ten produkt wybierają inni młodzi ludzie. Nastolatek zazwyczaj robi to, co robią inne osoby w jego wieku, naśladuje ich.

W swojej reklamie pokaż aktualną modę, styl. Pokaż młodych ludzi szczęśliwych, śmiejących się i korzystających z życia. Nastolatek widząc taki obraz będzie chciał znaleźć się również w takiej sytuacji. Graj na uczuciach aby młodzież zaczęła podświadomie kojarzyć Twój produkt z idealnym i doskonałym w ich mniemaniu życiem.

Postaraj się aby w reklamie zaistniała popularna wśród młodzieży muzyka, był ruch, podniecenie i najlepiej jakaś gwiazda. Te sprawdzone techniki przyciągają uwagę młodych ludzi do reklamy i pomagają w zapamiętaniu produktu. Powtarzaj reklamę wiele razy i pamiętaj o przytaczaniu faktów i liczb, aby nadać swojemu produktowi (usłudze) więcej wiarygodności.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd na stronie?
Dołącz do nas