Polecam tego sprzedawcę! Czyli cechy przyjaznego sklepu
Na rynku e-commerce panuje spora konkurencja. Nie da się wiecznie prowadzić wojny cenowej i w nieskończoność oferować coraz to atrakcyjniejszych gratisów. Sprzedawcy coraz częściej zaczynają rozumieć, że kluczowe w walce o klienta jest budowanie zaufania i przywiązania do marki. Jakie jeszcze cechy powinien spełniać sklep internetowy, by klienci bez skrupułów polecali go swoim znajomym?
1. Niezawodny transport
Wreszcie udało ci się przekonać klienta, by to właśnie w twoim sklepie zrobił zakupy? To nie jest jeszcze pora na radość. Dopiero po dostarczeniu zamówienia można mówić o sukcesie. Jeśli zamówienie zostanie bezbłędnie skompletowane, ale czas wysyłki będzie zbyt długi, klient może już nie wrócić do twojego sklepu. Większość osób nadal preferujących zakupy w sklepach stacjonarnych ceni sobie właśnie natychmiastowość transakcji. Jeśli zdarzy się, że taka osoba, skuszona twoją ofertą, zdecyduje się na swoje pierwsze zakupy online, opóźniona dostawa może ją skutecznie zniechęcić. Korzystaj tylko ze sprawdzonych dostawców usług i oferuj tylko opcje z dostępną możliwością śledzenia przesyłki, na przykład e przesyłka, paczka 48, paczka 24 i inne. Warto proponować usługi transportowe świadczone przez znane na rynku firmy.
2. Przyjazny użytkownikowi opis towaru i kompetentny personel
Jeśli sprzedajesz towary w internecie, dobry opis produktów jest warunkiem koniecznym do przeprowadzenia oferty. Niechlujnie i w pośpiechu opisane produkty - to bardzo zniechęca do zakupu. Według badań, wielu wiernych klientów sklepów stacjonarnych ceni sobie właśnie możliwość obejrzenia produktu na miejscu oraz możliwość uzyskania porady u kompetentnego personelu. Twoim zadaniem jest jak najwierniejsze imitowanie tych funkcji za pomocą wiernego opisu. To także bardzo ważne, aby twój personel dobrze orientował się w ofercie sklepu.
3. Tania dostawa i rozsądne ceny
Jest to bardzo istotny czynnik, bowiem wiele osób kupujących w internecie robi to, szukając oszczędności. Oczywiście, cen nie można obniżać w nieskończoność. Jeśli chodzi o transport, masz większe pole manewru. Oferując klientom różnorodne formy dostawy (jak na przykład: możliwość odbioru w punkcie, paczka 24, przesyłka kurierska, e przesyłka paczka 48), zwiększasz szansę na dokonanie transakcji. Klient, mając możliwość wyboru najwygodniejszej opcji odbioru zamówienia, będzie bardziej skłonny do zakupów.
4. Uczciwość i przewidywalność
Zawsze informuj klienta o ewentualnych problemach z realizacją zamówienia. Nie chowaj głowy w piasek i nie udawaj, że źle spakowany produkt lub opóźnienie w dostawie to nie problem. Jeśli klient zamówił coś, czego nie masz w magazynie, natychmiast go o tym poinformuj. Problemy z kompletacją zamówienia zdarzają się najlepszym. Klient być może tym chętniej do ciebie wróci, będzie bowiem wiedział, że uczciwie stawiasz sprawy, jesteś uczciwy i przewidywalny. A to jest są właśnie kluczowe cechy przyjaznych sprzedawców.