Reklama

Reklama

Poznaj swoje prawa - na zakupach i w podróży

To warto wiedzieć!

Sezonowe przeceny

Gdy kupujemy coś na wyprzedaży, mamy takie same prawa jak przy zakupie nieprzecenionej rzeczy. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy coś zostało przecenione z powodu wady i wada ta jest opisana, np. sukienka ma zepsuty suwak. Na złożenie reklamacji w trybie przepisów o rękojmi mamy 2 lata od momentu zakupu (także przez internet). Możemy się domagać naprawy lub wymiany zakupu na nowy. A jeśli to nie jest możliwe - zwrotu pieniędzy.

Prawa pasażera

Reklama

Tanie linie lotnicze oferują coraz więcej połączeń w bardzo korzystnych cenach, np. lot do Londynu z Poznania czy Olsztyna w obie strony kosztuje 78 zł. Coraz częściej z nich korzystamy, nie tylko w celach turystycznych, ale i latając do pracy w Wielkiej Brytanii, Irlandii czy Norwegii. Pamiętajmy, że jeśli lot jest opóźniony o co najmniej 2 godziny, mamy prawo do bezpłatnych posiłków i napojów w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania. Gdy opóźnienie wynosi co najmniej 5 godzin, przewoźnik ma obowiązek zwrotu ceny biletu lub lotu powrotnego do pierwszego miejsca odlotu. I wypłaty odszkodowania (od 250 do 600 euro, zależnie od trasy), jeżeli lot jest opóźniony co najmniej o 3 godziny.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje