Przekaz pieniężny – czyli wreszcie myślimy o seniorach

Seniorzy, którzy otrzymują finansowe wsparcie od rodziny, do tej pory musieli albo czekać na listonosza, albo udać się do placówki agencyjnej w celu odbioru przekazu. Wprowadzenie nowej usługi na rynek pozwala uzyskać pieniądze bez konieczności wychodzenia z domu.

Przekaz pieniężny – czyli wreszcie myślimy o seniorach
Przekaz pieniężny – czyli wreszcie myślimy o seniorachmateriały prasowe

Przekaz pieniężny jest usługą istniejącą od wielu lat, jednak dopiero od niedawna możliwe jest doręczenie gotówki pod wskazany adres oraz w konkretnie określonym terminie. Nie da się ukryć, że dla seniorów to wygodne rozwiązanie, dzięki któremu można zasilić domowy budżet bez konieczności wychodzenia z domu. Szczególnie, że niektóre placówki agencyjne mogą być oddalone od miejsca zamieszkania na wiele kilometrów.

Zamiast konta bankowego – przekaz pieniężny

Wiele banków oferuje rachunki rozliczeniowo-oszczędnościowe dedykowane seniorom. Część proponuje wygodny dostęp do konta za pośrednictwem Internetu, co dla osób starszych mogłoby oznaczać spore udogodnienie. Problem w tym, że wielu seniorów z obsługą komputerów stoi na bakier, więc rachunek internetowy jest zupełnie nieprzydatny. Alternatywą okazuje się być przekaz pieniężny, który można odebrać bezpośrednio pod wskazanym adresem. Dzięki temu osoba starsza, która niejednokrotnie miewa trudności z poruszaniem i jest narażona na kradzież, może odebrać pieniądze bez konieczności wychodzenia z domu, co podnosi jej poczucie bezpieczeństwa.

Jak odebrać przekaz pieniężny bezpośrednio w domu?

Możliwość odebrania pieniędzy bezpośrednio w domu jest dość nową usługą realizowaną przez jedną z największych firm oferujących tego typu rozwiązania przy współpracy z największym niezależnym operatorem pocztowym. Przekaz dostarczany pod wskazany adres może zamówić:

• nadawca podczas składania dyspozycji przekazu w placówce agencyjnej,

• nadawca po przekazaniu pieniędzy konkretnemu odbiorcy – telefonicznie lub internetowo,

• odbiorca po otrzymaniu informacji o nadaniu przekazu – telefonicznie lub internetowo.

Jak telefonicznie zamówić doręczenie przekazu?

W związku z tym, że seniorzy mogą mieć trudności z obsługą komputera i Internetu, przekaz mogą zamówić także telefonicznie. Po otrzymaniu informacji od nadawcy o wysłaniu pieniędzy, należy:

• skontaktować się z infolinią niezależnego operatora pocztowego pod wskazanym numerem telefonu,

• podać dane weryfikacyjne, np. numer kontrolny MTCN, imię i nazwisko nadawcy, imię i nazwisko odbiorcy, kwotę przekazu, kraj nadania.

W ciągu maksymalnie 24 godzin z odbiorcą skontaktuje się lokalna placówka operatora pocztowego, by ustalić najbardziej dogodny termin i adres doręczenia gotówki.

Przekaz może odebrać tylko wskazany adresat

Chcąc uniknąć nadużyć i wyłudzeń, przekaz pieniężny doręczany bezpośrednio pod wskazany adres może odebrać wyłącznie adresat wskazany przez nadawcę. Oznacza to, że żadna osoba postronna nie otrzyma gotówki. Dzięki temu senior ma pewność, że pieniądze trafią wyłącznie w jego ręce, a nie np. osoby opiekującej się nim.

Doręczyciel zobowiązany jest do sprawdzenia tożsamości odbiorcy oraz weryfikacji poprawności danych niezbędnych do odebrania gotówki, np. numeru kontrolnego MTCN, kwoty przekazu, kraju nadania przekazu. Jeśli wszystkie dane będą pokrywać się z danymi systemowymi, doręczyciel będzie mógł wręczyć pieniądze. W przeciwnym razie zmuszony jest odmówić wypłaty gotówki.

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas