Reklama

Reklama

Sposoby na bezsenność

Klasztorne receptury Św. Hildegardy - benedyktynki z Bingen.

Zasypianie ułatwia wieczorny spacer, wczesna, lekka kolacja, cicha i zaciemniona sypialnia. Jeśli to nie wystarcza, możemy skorzystać z rad sławnej XII-wiecznej mniszki. 

Jednym z proponowanych przez nią środków jest gaszone wino. Szklankę tego trunku doprowadź do wrzenia, gotuj przez 2 minuty. Dolej do niego kieliszek likierowy (20 ml) wody. Wypij ciepłe, małymi łykami. 

Nasennie działa też wino z obrazków plamistych. 12 g tego ziela gotuj przez 5 minut w 1 litrze wina. Przecedź przez sito i rozlej do buteleczek. Wypijaj kieliszek (20 ml) wieczorem. 

Reklama

Inny napój: kompot jabłkowy z makiem. Zagotuj najpierw wodę z sokiem z cytryny, dodaj szczyptę wanilii, goździki, gałkę muszkatołową, galgant i pokrojone jabłka. Po zdjęciu z ognia dodaj 2-3 łyżeczki maku. 

Surowy jest - zdaniem Hildegardy - pożyteczniejszy niż gotowany. - Spożywanie ziaren maku przywołuje sen i zapobiega świądowi - pisała. 


Dobry Tydzień

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje