Reklama

Reklama

Umowa komisowa: jakie może kryć pułapki i jak się przed nimi uchronić?

Wstawiłam do komisu złotą biżuterię. Podpisałam umowę komisową na 3 miesiące. Jednak wyroby się nie sprzedały, a właściciel komisu zaczął naliczać opłatę za ich przechowywanie. Czy to jest zgodne z prawem? Gdzie zwrócić się po pomoc?

Jeśli komis nie sprzedał przedmiotów w ciągu okresu, na jaki była podpisana umowa, miał obowiązek wyznaczyć Pani termin na odbiór tych rzeczy. Dopiero gdyby ich Pani nie odbierała (mimo wezwania na piśmie), komis mógłby zacząć naliczać opłatę za ich przechowywanie.

Takie jest stanowisko w tej sprawie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Proszę zwrócić się po poradę do rzecznika praw konsumenta (informacje, gdzie przyjmuje, uzyska Pani w starostwie). Może on w Pani imieniu negocjować z właścicielem komisu zmianę stanowiska. Rzecznik udziela pomocy bezpłatnie.

Reklama

Podstawa: art. 836 kodeksu cywilnego

Tekst pochodzi z magazynu

Tina
Dowiedz się więcej na temat: umowa komisowa

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje