Kupujemy dotykiem

Co może nakłonić nas do kupna jakiejś rzeczy? Nie cena, nie wygląd, ani nawet zapach, ale... dotyk.

Wrażenia dotykowe podczas zakupów są dla wielu osób decydujące
Wrażenia dotykowe podczas zakupów są dla wielu osób decydująceAFP

Do tej pory uważano, że kupujemy, kierując się pozostałymi zmysłami - głównie wzrokiem, węchem i smakiem. Teraz okazało się, że na przykład dotknięcie filiżanki kawy może zmienić nasze odczucie smaku małej czarnej. Inaczej smakuje też woda pita ze szklanki, a inaczej z plastikowego, miękkiego kubka.

Badania pokazały również, że w przypadku niektórych z nas to przede wszystkim wrażenia dotykowe najbardziej wpływają na ostateczną decyzję o zakupie. Dlatego takie osoby na przykład rzadziej dokonują zakupów "na odległość" - w internecie.

By ich do tego nakłonić, trzeba by znaleźć lepszy sposób opisu produktu. Choćby taki: aparat cyfrowy, 5 megapixeli, 10-krotny zoom, a korpus - pokryty aksamitem...

INTERIA/RMF
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas