Reklama

Duża awaria w jednym z banków. Zdenerwowani klienci proszą o informację

To już niemal tradycja, że w poniedziałki klienci banków mają ograniczone możliwości korzystania z bankowości elektronicznej i mobilnej z uwagi na awarię systemów. Tym razem usterka dotyczy Nest Banku, którego użytkownicy nie mogą wykonywać przelewów w aplikacji i przez stronę internetową.

Klienci Nest Banku już w weekend mieli problemy z poprawnym wygenerowaniem kodu BLIK w aplikacji mobilnej banku. Usterka miała zostać naprawiona w sobotę do godziny 15, ale problem nie zniknął aż do godzin wieczornych. Przed niedogodnościami przy używaniu aplikacji mobilnej bank wówczas odpowiednio wcześniej poinformował w komunikacie na swojej witrynie:

"6 maja (sobota) od godz. 0:30 do 15:00 nasza bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą działać w trybie przyjmowania zleceń. Oznacza to, że będziecie mogli zalogować się do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej, ale aktualny stan konta czy wykonanie przelewu dostępne będą po zakończeniu prac".

Reklama

Duża awaria w Nest Banku. Zamrożone przelewy

Z kolei od poniedziałku rano klienci Nest Banku nie mogą wykonać przelewów poprzez aplikację i stronę internetową banku, gdyż nadane przelewy od wielu godzin widnieją w zakładce "operacje oczekujące". Pieniądze są pobierane z konta, ale bank nie przekazuje ich na wskazany w przelewie rachunek.

Zdenerwowani klienci korzystający z usług banku próbują dowiedzieć się czegokolwiek w mediach społecznościowych, gdzie na oficjalnym profilu banku na Facebooku alarmują bank o awarii. Pytania internautów "kiedy usterka zostanie zażegnana" nadal pozostają bez odpowiedzi banku.

"Przelewy wewnętrzne i zewnętrzne są u mnie od kilku godzin w oczekujących. Dzwoniłem na infolinię, dowiedziałem się, że jest awaria. Jakiś komunikat Nest Bank, kiedy problem będzie rozwiązany" - pisze na profilu Nest Banku na Facebooku jeden z klientów.

Dzwoniąc na infolinię Nest Banku możemy usłyszeć komunikat o treści: "Obecnie wykonywanie przelewów w naszej bankowości internetowej i mobilnej jest utrudnione".

Interia zwróciła się z pytaniem do rzecznika Nest Banku, kiedy usterka zostanie usunięta.

W odpowiedzi PR Manager banku, Dorota Ordon, przesłała nam następującą informację: "Obecnie występują utrudnienia w trakcie realizacji przelewów internetowych, jednak nie dotyczy to wszystkich naszych klientów. Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. W naszej aplikacji mobilnej i serwisie internetowym opublikowaliśmy komunikat do klientów. Poinformujemy również, kiedy problem zostanie rozwiązany."

Aktualizacja: Awaria w Nest Banku usunięta

Problemy techniczne zostały już usunięte. "Rozwiązaliśmy problemy techniczne. Możecie już korzystać z BLIKA oraz wykonywać przelewy internetowe. Wszystkie transakcje zlecone do wykonania w dniu 8.05.2023r. powinny zostać zrealizowane w dniu 9.05.2023 r. lub zgodnie z dyspozycją. Bardzo przepraszamy za wszystkie problemy i utrudnienia" - poinformował bank na Fecebooku. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: awaria | płatności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy