Duża awaria w jednym z banków. Zdenerwowani klienci proszą o informację

Łukasz Piątek

Łukasz Piątek

Aktualizacja

To już niemal tradycja, że w poniedziałki klienci banków mają ograniczone możliwości korzystania z bankowości elektronicznej i mobilnej z uwagi na awarię systemów. Tym razem usterka dotyczy Nest Banku, którego użytkownicy nie mogą wykonywać przelewów w aplikacji i przez stronę internetową.

Klienci Nest Banku nie mogą wykonać przelewów z uwagi na usterkę
Klienci Nest Banku nie mogą wykonać przelewów z uwagi na usterkę Arkadiusz ZiolekEast News

Klienci Nest Banku już w weekend mieli problemy z poprawnym wygenerowaniem kodu BLIK w aplikacji mobilnej banku. Usterka miała zostać naprawiona w sobotę do godziny 15, ale problem nie zniknął aż do godzin wieczornych. Przed niedogodnościami przy używaniu aplikacji mobilnej bank wówczas odpowiednio wcześniej poinformował w komunikacie na swojej witrynie:

"6 maja (sobota) od godz. 0:30 do 15:00 nasza bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą działać w trybie przyjmowania zleceń. Oznacza to, że będziecie mogli zalogować się do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej, ale aktualny stan konta czy wykonanie przelewu dostępne będą po zakończeniu prac".

Duża awaria w Nest Banku. Zamrożone przelewy

Z kolei od poniedziałku rano klienci Nest Banku nie mogą wykonać przelewów poprzez aplikację i stronę internetową banku, gdyż nadane przelewy od wielu godzin widnieją w zakładce "operacje oczekujące". Pieniądze są pobierane z konta, ale bank nie przekazuje ich na wskazany w przelewie rachunek.

Zdenerwowani klienci korzystający z usług banku próbują dowiedzieć się czegokolwiek w mediach społecznościowych, gdzie na oficjalnym profilu banku na Facebooku alarmują bank o awarii. Pytania internautów "kiedy usterka zostanie zażegnana" nadal pozostają bez odpowiedzi banku.

W weekend klienci Nest Banku mieli problemy z poprawnym wygenerowaniem kodu BLIK, z kolei w poniedziałek przestała działać funkcja wykonywania przelewów w bankowości mobilnej i internetowej
W weekend klienci Nest Banku mieli problemy z poprawnym wygenerowaniem kodu BLIK, z kolei w poniedziałek przestała działać funkcja wykonywania przelewów w bankowości mobilnej i internetowej123RF/PICSEL

"Przelewy wewnętrzne i zewnętrzne są u mnie od kilku godzin w oczekujących. Dzwoniłem na infolinię, dowiedziałem się, że jest awaria. Jakiś komunikat Nest Bank, kiedy problem będzie rozwiązany" - pisze na profilu Nest Banku na Facebooku jeden z klientów.

Dzwoniąc na infolinię Nest Banku możemy usłyszeć komunikat o treści: "Obecnie wykonywanie przelewów w naszej bankowości internetowej i mobilnej jest utrudnione".

Interia zwróciła się z pytaniem do rzecznika Nest Banku, kiedy usterka zostanie usunięta.

W odpowiedzi PR Manager banku, Dorota Ordon, przesłała nam następującą informację: "Obecnie występują utrudnienia w trakcie realizacji przelewów internetowych, jednak nie dotyczy to wszystkich naszych klientów. Pracujemy nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. W naszej aplikacji mobilnej i serwisie internetowym opublikowaliśmy komunikat do klientów. Poinformujemy również, kiedy problem zostanie rozwiązany."

Chcesz brzmieć jak osoba inteligentna? Tych zwrotów unikaj!INTERIA.PL

Aktualizacja: Awaria w Nest Banku usunięta

Problemy techniczne zostały już usunięte. "Rozwiązaliśmy problemy techniczne. Możecie już korzystać z BLIKA oraz wykonywać przelewy internetowe. Wszystkie transakcje zlecone do wykonania w dniu 8.05.2023r. powinny zostać zrealizowane w dniu 9.05.2023 r. lub zgodnie z dyspozycją. Bardzo przepraszamy za wszystkie problemy i utrudnienia" - poinformował bank na Fecebooku.

INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas