Reklama

Reklama

Co jeść, żeby włosy były piękne i zdrowe?

Odżywiając się nieregularnie, często zapominamy o tym, by dostarczać organizmowi niezbędne witaminy i mikroelementy. Odbija się to na kondycji całego naszego ciała, szczególnie zaś cierpią włosy, do których składniki odżywcze docierają na końcu. Jak zmienić dietę, by przywrócić włosom blask?

Białko, żelazo i witaminy: to lubią zdrowe włosy!

Reklama

Włosy w głównej mierze zbudowane są z białka, a w dobrej kondycji utrzymują je mikroelementy, takie jak żelazo, cynk i miedź. Gdy tych składników brakuje, włosy stają się łamliwe i tracą blask. Warto więc sięgać po produkty, które obfitują w te składniki odżywcze.

Lubisz morskie ryby? Mamy dla Ciebie dobrą wiadomość – zawierają one mnóstwo białka, a także nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i witaminy A, D oraz B. Dzięki temu doskonale wpływają na ukrwienie skóry głowy, w której znajdują się mieszki włosowe, gdzie zachodzą procesy związane z fazą aktywnego wzrostu włosa. Rosnące włosy są więc mocniejsze i bardziej stabilne. Łosoś, dorsz, halibut czy makrela powinny więc na stałe zagościć na Twoim stole.

Doskonałe źródło żelaza stanowią z kolei rośliny strączkowe oraz kasze, szczególnie kasza jaglana i gryczana. By uzupełnić jego niedobory, warto też mieć zawsze pod ręką – w charakterze przekąski – suszone morele. Do śniadania natomiast, zamiast kawy (która blokuje przyswajanie żelaza!), popijaj kakao.

Nie można też zapominać o dostarczaniu organizmowi solidnych dawek beta-karotenu, a więc prowitaminy A. Znajdziesz go przede wszystkim w żółtych, pomarańczowych i czerwonych owocach i warzywach: dla zdrowych włosów zajadaj więc ze smakiem marchewki, dynie, brzoskwinie, pomidory, paprykę. Taki kolorowy, soczysty jadłospis z pewnością okaże się zbawienny nie tylko dla Twoich włosów, ale i dla całego organizmu.

Witaminy i minerały warto dostarczać włosom nie tylko od wewnątrz, pamiętając o nich w swoim codziennym jadłospisie, ale i z zewnątrz – stosując preparaty pielęgnacyjne o odpowiednim składzie. Co powinno się w nich znaleźć? - Odpowiednia kombinacja nienasyconych kwasów tłuszczowych, flawonoidów, witaminy A i witamin z grupy B, a także składników mineralnych (m.in. cynk i żelazo) wzmacnia mieszki włosowe i sprawia, że włosy są lepiej odżywione, silniejsze i… piękniejsze – podpowiada Michał Kowalski Specjalista ds. urody firmy Bioxsine.

Czego unikać?

Dobra dieta na zdrowe włosy wiąże się też z unikaniem niektórych produktów – głównie tych, które traktujemy jako używki. Kondycji włosów z pewnością nie służy picie dużych ilości mocnej kawy i herbaty. Jeszcze gorzej wpływa na nie częste sięganie po napoje alkoholowe. Z jadłospisu warto wykreślić wszelkiego rodzaju fast foody, które zawierają mnóstwo nasyconych tłuszczów zwierzęcych, a więc hot-dogi, hamburgery i frytki. Niepożądana jest też żywność wysoko przetworzona, taka jak zupki czy sosy z torebki – zawarte w nich substancje utrudniają przyswajanie składników odżywczych. Włosom szkodzi także duża ilość cukrów prostych w diecie – pod ich wpływem włosy zaczynają się przetłuszczać i mają skłonność do łupieżu. Nie przesadzaj więc ze słodyczami, białym pieczywem i bananami.


materiały prasowe

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: pielęgnacja włosów

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje