Dieta dla suchej skóry

Produkty będące źródłem dobrych tłuszczów, przeciwutleniaczy i błonnika - to zdaniem dietetyk Gillian McKeith remedium na osłabioną i przesuszoną skórę, która bywa szczególnie dokuczliwa zimą.

- Sucha skóra jest wynikiem spowolnienia naturalnego procesu złuszczania się. Natomiast do pierzchnięcia dochodzi wówczas, gdy wysuszenie do tego stopnia osłabia naturalną barierę ochronną skóry, że czynniki drażniące zaczną się przedostawać do jej głębszych warstw, a wówczas powstanie szorstki, popękany i czasem swędzący obszar. Stan skóry na ogół pogarsza się zimą, gdy niskie temperatury niszczą chroniące naskórek substancje oleiste - wyjaśnia na łamach swojej książki "Encyklopedia żywienia" Gillian McKeith.

Reklama

Ceniona dietetyk zaleca, aby do codziennej diety włączyć produkty będące źródłem dobrych tłuszczów, przeciwutleniaczy i błonnika. Zbilansowana dieta w efekcie poprawi nawodnienie i jędrność skóry.

- W diecie warto uwzględnić produkty bogate w przeciwutleniacze, przy czym szczególnie ważne są owoce jagodowe, szpinak, sałata rzymska i brokuły. Poprawiają one zdrowie skóry, ponieważ pobudzają wydzielanie łoju, pomagają w produkcji kolagenu i chronią komórki przed uszkodzeniem - zaleca Gillian McKeith.

Równie ważne, co owoce i warzywa są również produkty o dużej zawartości niezbędnych nasyconych kwasów tłuszczowych.

- Szczególnie omega-3 i jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które pomagają w nawilżaniu i zmiękczaniu skóry i tkanek. Do takich produktów należą łosoś, tuńczyk, siemię lniane, surowe pestki dyni, oliwa z oliwek i migdały. Awokado, które są źródłem zdrowych tłuszczów, żelaza, potasu, magnezu oraz witamin A, Ci E. Ponadto zawierają oleje, które odmładzają skórę i zmniejszają obrzęki wokół oczu - poleca dietetyk.

Jak opisuje na łamach poradnika w codziennym menu nie może zabraknąć również jabłek, gruszek, kapusty, brązowego ryżu, zup, rukwi wodnej, rzodkiewki, dyni, prosa, wodorostów morskich, brzoskwini, śliwek, śliwek suszonych, selera naciowego, kalafiora, botwiny, oliwek i moreli - wszystkie te produkty zawierają składniki pokarmowe potrzebne do utrzymania zdrowej skóry.Warto również zadbać o właściwą ilość błonnika w diecie.

- Zapewnia on sprawną pracę układu pokarmowego i pomaga w usuwaniu końcowych produktów przemiany materii organizmu. Do jego dobrych źródeł należą brązowy ryż, proso, komosa ryżowa, fasola, groch, soczewica, świeże owoce i warzywa - radzi McKeith.

Zachęcając również do zwiększenia ilości wypijanej wody, która zapewni odpowiednie nawodnienie, usunie z ciała toksyny i pomoże w utrzymaniu jędrnej i zdrowej skóry. (PAP Life)

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje