Reklama

Reklama

Kiedy trening nie przynosi efektów?

- Efektywność ćwiczeń zmniejsza się wraz z tym jak ciało przyzwyczaja się do wysiłku - wskazują specjaliści z nowojorskiego uniwersytetu CUNY. W badaniu opublikowanym w "Current Biology" wskazują, że to wzmacnia znaczenie diety w procesie odchudzania.

Ludzie, którzy narzucają sobie wysokie tempo i poziom treningów, po pewnym czasie zauważają wyraźny spadek w efektach odchudzania. Po kilku miesiącach ćwiczeń, treningi nie przynoszą już takich efektów jak na początku. Eksperci z nowojorskiego uniwersytetu postanowili zbadać tę zależność.

Reklama

Na podstawie analiz i pomiarów, badacze wskazali, że po przekroczeniu pewnego progu treningowego, zwiększenie wysiłku nie ma większego wpływu na liczbę spalanych kalorii. Powodem jest fakt, że organizm przyzwyczaja się do wysiłku. To jak przyznają naukowcy wzmacnia znaczenie diety w procesie odchudzania.

- Ćwiczenia są niezwykle istotnym elementem w profilaktyce zdrowia. Naukowcy dostarczyli licznych dowodów na to, że ćwiczenia są niezwykle ważne dla utrzymania dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Nasze badania nie mają na celu podważać istoty i zasadności ćwiczeń, a jedynie zwrócić uwagę, że w całym procesie równie ważna jest prawidłowa dieta - wyjaśnia główny autor badania, dr Herman Pontzer.

Badania sugerują, że zbyt niska aktywność fizyczna negatywnie odbija się na zdrowiu, jednak zbyt intensywna i częsta aktywność prowadzi do dużych zmian metabolicznych, które pozwalają organizmowi dostosować się do nadmiernego wysiłku, co z kolei ma wpływ na skuteczność treningu.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje