Reklama

Reklama

Kobiety w sporcie: Opinie uczestniczek Olimpiady

Olimpijki Rafaela Silva (złota medalistka w judo z Brazylii), Kristin Armstrong (potrójna złota medalistka w kolarstwie szosowym z USA) i Jen Kish (brązowa medalistka w rugby 7 z Kanady) razem z przewodniczącym Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego Thomasem Bachem i głównym specjalistą P&G ds. marketingu i budowania marki Markiem Pritchardem wzięły udział w dyskusji pt. „Kobiety w sporcie” w ramach kampanii Always #LikeAGirl (#JakDziewczyna).

Dyskusja, którą poprowadziła Summer Sanders (pięciokrotna medalistka olimpijska w pływaniu z USA), została poświęcona inspirującym sportsmenkom uczestniczącym w Igrzyskach Olimpijskich 2016 w Rio de Janeiro, ze szczególnym uwzględnieniem akcji marki Always "Keep Playing #LikeAGirl", która ma na celu przekonać dziewczyny, żeby nie przestawały trenować. Sport to jeden z najlepszych sposobów na zdobycie przez dziewczyny pewności siebie, jednak połowa z nich przestaje trenować przed ukończeniem 17 roku życia.

Reklama

Wypowiedzi uczestniczek:

Rafaela Silva, która zdobyła pierwszy złoty medal dla Brazylii na tegorocznych igrzyskach w Rio: - Wychowywałam się w bardzo biednej dzielnicy Rio, w której dziewczyny często bardzo wcześnie zachodzą w ciążę, a wielu chłopaków handluje narkotykami. Ale ja nie chciałam zawieść rodziny i mojego kraju. Dlatego postanowiłam poświęcić życie sportowi, w którym daję z siebie wszystko. Kiedy zaczynałam trenować, chłopcy mówili "judo to nie dyscyplina dla dziewczyn" i nie chcieli walczyć z dziewczyną. Patrzyli na moje ciało pełni uprzedzeń. Ja jednak udowodniłam, że judo to także sport dla dziewczyn i teraz mam złoty medal.

Jen Kish, rugbistka roku (2012, 2013) z Kanady:- Przede wszystkim jestem dumną sportsmenką, która uprawia dyscyplinę zdominowaną przez mężczyzn. Wielu ludzi twierdziło, że w rugby nie ma miejsca dla kobiet. Kobiety są wspaniałe i uwielbiają "grać jak dziewczyna"!... Chcemy [kanadyjska drużyna siódemek] zachęcać młode sportsmenki, żeby realizowały swoje marzenia. Udział w olimpiadzie to jedno, ale bycie inspiracją dla całych pokoleń to co innego...Mam nadzieję, że więcej kobiet zacznie uprawiać sport, zwłaszcza rugby.


Kristin Armstrong, 43-letnia matka jednego dziecka, tak skomentowała zdobycie trzeciego olimpijskiego złota: - Kiedy dorastałam, zdobywałam przyjaciół poprzez sport. Dla mnie uprawianie sportu było rzeczą naturalną, musiałam tylko wybrać dyscyplinę...Ten medal odzwierciedla drogę, którą przebyłam. Zmagania, wzloty i upadki są prawdziwe. Najlepszą chwilę po wyścigu przeżyłam, gdy podbiegł do mnie mój syn i zapytał: "Mamo, dlaczego płaczesz? Przecież wygrałaś wyścig!"

Przewodniczący MKOl Thomas Bach, który nawiązał do swojej kariery sportowca i swojej inspiracji, którą była zawodniczka Wilma Rudolph, powiedział: - Wy, zgromadzone w tej sali, inspirujecie kobiety na całym świecie... jesteście wzorami do naśladowania. Pokazujecie swoim znajomym, krewnym i obywatelom waszego kraju, o co chodzi. Chciałbym Wam podziękować i pogratulować. Dziękuję za wszystko, co robicie dla dziewczyn na całym świecie.

Marc Pritchard, główny specjalista P&G ds. marketingu i budowania marki, ojciec trzech dziewczynek: - Always wprowadza rewolucyjne zmiany od 30 lat. To marka, która dba o kobiety i dziewczyny na całym świecie. Ponieważ połowa dziewczyn przestaje trenować około 17 roku życia, postanowiliśmy zmienić tę tendencję, organizując akcję Keep Playing Like A Girl. Sport pomógł ukształtować moją córkę. Jest wspaniałą osobą, co zawdzięcza właśnie uprawianiu sportu. Jest pewna siebie, ma przyjaciół i zdolności przywódcze, ponieważ trenowała gry zespołowe.

Spotkanie odbyło się w P&G Family Home, który powstał specjalnie po to, żeby rodziny, które towarzyszyły zawodnikom na Igrzyskach Olimpijskich w Rio, mogły przebywać w komfortowych warunkach. Jest to element kampanii olimpijskiej P&G "Dziękuję ci, mamo", poprzez którą P&G wyraża podziw z ich zaangażowania i wsparcie swoich dzieci, bo to dzięki nim wyrastają na tych, kim są - w tym też na najlepszych sportowców.

 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje