Reklama

Reklama

20 sposobów, żeby przestać podjadać

Dzięki naszym łatwym trikom nie będziesz miała ochoty na przegryzki, które są wrogiem numer 1 szczupłej sylwetki. Unikniesz więc skoków wagi!

Skuteczne bez liczenia kalorii

Rób miksy z otrębami

Reklama

Dodawaj otręby do porannego jogurtu (płatków, soku, musli) 1 łyżkę otrąb. Otręby zasycą cię na 3 godziny (zapełnią żołądek). Poza tym zwiążą one cukier i ograniczą jego wchłanianie.

Przeżuwaj każdy kęs 20 razy lub więcej!

Częste przeżuwanie zwiększa poziom hormonu sytości. Dietetycy twierdzą, że dzięki temu zjada się o 10% kalorii mniej!

Żuj gumę do żucia nie dłużej niż 5-10 min

Dłuższe żucie gumy (choćby przez 20 min), może zwiększyć produkcję soków żołądkowych i poczujesz się bardzo głodna!

Zrezygnuj ze zbyt mocnej herbaty

Pijąc słabszą, ograniczysz produkcję soków żołądkowych (mocna je wzbudza!).

Jajka nie gotuj na twardo

Gotowane ponad 10 min traci 40% wartości odżywczych! Żółtko na półmiękko ma więcej żelaza i chromu. A im większa dawka chromu, tym mniejsza ochota na ciastko i inne słodycze.

Polub produkty, które pęcznieją w żołądku!

Brązowy ryż, makaron pełnoziarnisty, kasza gryczana, pęczak zawierają dużo błonnika, który może zwiększyć objętość w żołądku nawet 3-krotnie!

Doprawiaj jedzenie ostrą papryką!

Ta przyprawa zawiera kapsaicynę, która dodaje uczucie pełności. A dodatkowo zwiększa liczbę spalonych kalorii. Wystarczy 1/2 łyżeczki mielonej papryki na posiłek dla 2 osób.

Parz kawę bezkofeinową

Zmniejsza ona uczucie głodu nawet na 3 godziny (dzięki zwiększeniu wydzielania peptydu YY w jelitach, który zapewnia uczucie pełności).

Pokochaj cynamon

Szczypta przyprawy dodana na przykład do jogurtu, twarożku, do porannych płatków, czy do kawy zaspokoi chęć na słodkości. Cynamon sprawi, że szybciej spalisz tłuszcz (pozbędziesz się oponek na brzuchu). 


Zamiast wypić sok z kartonu, zjedz pokrojone owoce

Jeśli rozłożysz je na talerzu, będziesz miała wrażenie, że masz dużo jedzenia. Mózg dostanie komunikat, że zjadłaś więcej!

Zjedz kawałek makreli lub łososia

Zwiększysz ilość leptyny, hormonu sytości, który zniechęca do podjadania. Podobnie działają sardynki wędzone (nie w oleju!). Warto zjadać je z ośćmi - dostarczysz sobie mnóstwo wapnia.

Pij wodę bez bąbelków

Ograniczysz produkcję hormonu greliny, a tym samym uczucie głodu. Badania dowodzą, że 2 szklanki niegazowanej wody wystarczą, by wysłać do mózgu sygnał blokujący chęć podjadania.

Schrup kostkę... . czekolady i popij herbatą z imbirem

Szczypta imbiru (lub 3-4 plasterki korzenia), dodana do gorącej herbaty lub wody zmniejszy uczucie głodu między posiłkami. Zawarty w czekoladzie kwas stearynowy zwiększa uczucie sytości.

Zamiast szybko gryźć orzechy - przeżuwaj je!

Okazuje się się, że przeżuwanie orzecha (migdała) nawet 40 razy, prowadzi do znacznego zmniejszenia głodu. Pamiętaj, że migdały i orzechy włoskie są bogate w magnez i żelazo, więc dodadzą energii.

Jedz sałatkę... przed obiadem

Jeśli zjesz sałatkę jako pierwszą, przed zupą i drugim daniem, zwiększysz uczucie pełności i zmniejszysz całkowite spożycie kalorii podczas obiadu. Sałatka (bez majonezu, tylko np. z 1 łyżeczką oliwy) ma niską kaloryczność, a zawiera dużo błonnika, który wypełni żołądek.

Pij wodę z octem jabłkowym

Rób to, zanim zjesz śniadanie (najlepiej 30 min wcześniej). Taki napój pobudzi do pracy układ pokarmowy, obniży też poziom cukru we krwi. Przygotowanie jest proste: do 1 szklanki ciepłej wody wlej 1-2 łyżeczki octu jabłkowego.

Sięgaj po siemię lniane

Napój z 2 łyżeczek siemienia lnianego (zalanego wrzątkiem i przestudzonego do czasu aż utworzy się galaretowata konsystencja) sprawi, że substancje śluzowe doskonale wypełnią żołądek.

Dodawaj olej kokosowy do potraw

Składa się on z trójglicerydów, które przedostają się do wątroby z przewodu pokarmowego, gdzie mogą zostać przekształcone w ciałka ketonowe (mogą one dać efekt zmniejszający apetyt).

Nigdy nie jedz przed telewizorem

Bo wtedy łatwo stracisz kontrolę nad tym, ile zjadłaś. Mózg nie otrzyma sygnału, że już się nasyciłaś. Dietetycy nie polecają też podjadania przed komputerem, czy podczas rozmowy przez telefon.

Unikaj produktów zwiększających soki żołądkowe

Wywołują one ssanie w żołądku, spowodowane oddziaływaniem kwasu solnego, wtedy czujesz głód! Główni winowajcy to: mięso wieprzowe, zwłaszcza smażone kotlety na tłuszczu i w panierce, cebula, sok grejpfrutowy, pikantne dania kuchni meksykańskiej czy indyjskiej.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje