Reklama

Reklama

Brzoskwinie – owoce korzystne dla nerek

Dżem, kompot, koktajl, ciasto, sałatka z brzoskwiniami, a może zjadane solo? Każdy ma swój sposób na te wysycone słońcem owoce. Warto rozsmakować się w świeżych brzoskwiniach, właśnie teraz, w pełni lata. Gaszą pragnienie i wspierają pracę nerek.

Brzoskwinie zawierają bogaty pakiet wartości odżywczych, a do tego stymulują produkcję czerwonych krwinek. Są więc dobrym wyborem dla dzieci, których rozwijający się organizm potrzebuje wartościowych produktów. Brzoskwinie rekomendowane są również przy anemii.

Reklama

Brzoskwinie w diecie cukrzycowej i odchudzającej

Brzoskwinie łączą w sobie dwie najbardziej pożądane cechy owoców: są słodkie, a przy tym niskokaloryczne. Bez wyrzutów można włączyć je nawet do diety odchudzającej. Ważnym atutem brzoskwiń jest wysoka zawartość błonnika (surowe włókno roślinne), który wypełniając żołądek daje uczucie sytości, stymuluje ruchy perystaltyczne jelit i sprzyja normalizacji poziom cukru we krwi.

Świeże brzoskwinie mają niski indeks glikemiczny, więc z powodzeniem mogą włączyć je do jadłospisu osoby borykające się z cukrzycą, oczywiście zachowując kryterium umiaru.

Owoce te w ponad 90 proc. składają się z wody, dlatego dobrze nawadniają komórki i gaszą pragnienie. Do kompotu z brzoskwiń warto dodać listki świeżej mięty i kilka kostek lodu, a stanie się ulubionym sposobem na wzmożone w upale pragnienie.

Suszone brzoskwinie zawierają natomiast dużo cukru, który czyni je wysokokalorycznymi. Nie są zatem dobrym wyborem ani dla diabetyków, ani dla osób redukujących masę ciała.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje