Reklama

Reklama

Jak biegać zimą?

Motywacja do ćwiczeń zwykle spada wprost proporcjonalnie do obniżającej się temperatury, jednak biegać zimą warto - także na świeżym powietrzu. Wystarczy, że będziemy pamiętać o przestrzeganiu kilku ważnych zasad, a trening sprawi nam wyłącznie przyjemność.

Aktywność fizyczna odgrywa niebagatelną rolę w utrzymaniu sprawności i prawidłowego funkcjonowania organizmu. Podczas chłodniejszych miesięcy nawet ci, którzy ćwiczą regularnie, mogą jednak czuć się zniechęceni do biegania na zewnątrz.

Reklama

Tymczasem zimowe uprawianie sportu na świeżym powietrzu przynosi fantastyczne korzyści dla zdrowia i dobrego samopoczucia, nie tylko zapewniając przypływ endorfin, ale i usprawniając funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego. Planując jogging o tej porze roku, należy podjąć pewne środki ostrożności, aby nie narazić się na niebezpieczeństwo wynikające z chłodniejszej aury czy znacznie gorszej widoczności.

Skompletuj ciepły i wygodny strój

Jednym z kluczowych elementów garderoby, w które powinniśmy zainwestować podczas przygotowań do zimowych ćwiczeń na świeżym powietrzu, jest wodoodporna kurtka. Nie tylko zapewni nam suchość, na wypadek, gdyby podczas joggingu złapał nas deszcz, ale również izolację w różnych warunkach pogodowych. Na tym kompletowanie stroju się jednak nie kończy.

"Najskuteczniejszym sposobem utrzymywania ciepła podczas stawiania czoła zimowym biegom jest strój warstwowy. Warstwa podstawowa powinna odciągać wilgoć od skóry, aby zapobiec odczuwaniu chłodu. Idealną bazę tworzą topy kompresyjne, ponieważ są lekkie i przylegają do ciała" - wyjaśnia brytyjska lekkoatletka i ekspertka od biegania Louise Damen. I dodaje, że równie ważne jest noszenie czapki, dzięki której głowa i uszy pozostają zabezpieczone przed chłodem, a my skuteczniej unikniemy przeziębienia.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje