Reklama

Reklama

Jak drugie śniadanie wpływa na nasz dzień?

Zamiast bezwartościowej przekąski, albo mało pożywnego dania z baru szybkiej obsługi, warto na lunch zjeść coś pożywnego. Okazuje się, bowiem, że to, po co sięgniemy na drugie śniadanie ma istotny wpływ na to jak będziemy funkcjonować przez resztę dnia.

Jedzenie jest jak paliwo, które dostarcza nam energii w chwili kryzysu. Często w ciągu dnia staramy pobudzić się batonikiem albo napojem energetycznym, zupełnie niepotrzebnie, bo takie "drugie śniadanie" nie przyniesie nam żadnej wymiernej korzyści.

Reklama

Nawet nie zdajemy sobie sprawy jak istotny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu ma jedzenie, które spożyjemy w ciągu dnia. Najprostszą analogią jest porównanie naszego organizmu do samochodu, jeśli wlejemy do niego paliwo dobrej, jakości, będzie działo sprawnie, jeśli sięgniemy po olej słabej jakości prędzej czy później samochód zacznie się psuć.

Jedzenie, po które sięgamy zasadniczo działa jak paliwo, które dostarcza nam energii potrzebnej do pracy i koncentracji. Jeśli sięgniemy po białe pieczywo, makarony, produkty zawierające węglowodany rafinowane poczujemy szybki skok energetyczny, ale równie szybko ta energia spadnie. Z kolei solidne dania, bogate w tłuszcze, trawią się wolniej, jednak nasz organizm pożytkuje na to więcej energii, co sprawia, że po takim posiłku czujemy się ospali.

Nowe badania wykazały, że osoby, które w ciągu dnia sięgają po owoce i warzywa czują się nie tylko szczęśliwsi, ale również wykazują większą kreatywność, zapał i zaangażowanie w trakcie pracy.

Niestety w ciągu dnia, gdy odczuwamy nagły spadek energii, spowodowany niskim poziomem glukozy we krwi, zwykle szukamy produktów, które szybko dadzą nam przysłowiowego kopa. W takich wypadkach specjaliści radzą, aby sięgnąć po garść orzechów, albo sałatkę z jajkiem. Dzięki czemu dostarczymy organizmowi niezbędnej energii i unikniemy przy tym ochoty na coś niezdrowego.

Dietetycy zalecają, aby do pracy zabierać ze sobą sałatki i owoce. Spożywanie ich w trzygodzinnych odstępach, zapewni nam stałe źródło energii i pozwoli utrzymać stabilny poziom glukozy we krwi.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje