Reklama

Reklama

Jak nakarmić serce

Często w pośpiechu dnia codziennego nie zastanawiamy się nad tym, co jemy i jakiej jakości jest posiłek. Niestety może na tym ucierpieć nasze serce. Wprowadzenie małej zmiany w żywieniu może okazać się wielką korzyścią dla naszego mięśnia sercowego.

Od czego warto zacząć? Od zastanowienia się nad tym co powinno pojawić się na talerzu. Zindywidualizowana dieta w połączeniu z odpowiednio dobraną aktywnością fizyczną jest idealnym rozwiązaniem, by utrzymać mięsień sercowy dobrej kondycji.

Reklama

W diecie dla wszystkich dbających o serce powinno znaleźć się kilka niezbędnych grup produktów.

Warzywa i owoce

Codziennie sięgaj po różnokolorowe warzywa i owoce, dostarczą niezbędnych witamin i minerałów, a także drogocennego błonnika. Należy pamiętać również o warzywach strączkowych, które powinny zastąpić dania mięsne chociaż 2 - 3 razy w tygodniu, pod warunkiem, że nie będą szkodzić.

Produkty pełnoziarniste

Gruboziarniste kasze, ryż brązowy, ryż dziki, pieczywo pełnoziarniste, makarony pełnoziarniste - to produkty bogate w błonnik pokarmowy, witaminy i związki mineralne oraz przeciwutleniacze. Produkty bogate w magnez zmniejszają ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej serca, miażdżycy oraz ostrej zakrzepicy. Ponadto regulują ciśnienie krwi.

Tłuszcze roślinne

Oliwa i inne nierafinowane oleje roślinne, awokado, będące źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, które są niezbędne, by utrzymać ściany naczyń krwionośnych w odpowiedniej kondycji. Działają przeciwmiażdżycowo oraz pomagają utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu i dzięki temu wspierają zdrowie serca.

Ryby

Szczególnie zalecane jest spożywanie ryb bogatych w cenne kwasy tłuszczowe omega-3 (EPA, DHA i ALA), takich jak dorsz, łosoś, tuńczyk, makrela, śledź czy sardynki. Regularne spożywanie ryb dobrej jakości zmniejsza ryzyko udaru mózgu, chorób układu krążenia przez zapobieganie stanom zapalnym i stresowi oksydacyjnemu, a także reguluje ciśnienie krwi, poprawia funkcji naczyń krwionośnych i serca.

Płyny

Odpowiednia ilość przyjmowanych płynów w ciągu dnia zapewni odpowiednią jakość, czyli lepkość i gęstość krwi, a tym samym zapewni odpowiednie ukrwienie wszystkich narządów wewnętrznych i oczywiście serca. Prawidłowe nawodnienie chroni przed zawałami, chorobami serca, nadciśnieniem.

Więcej porad znajdziesz TUTAJ >>>

***Zobacz także***

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje