Reklama

Reklama

Jak się nie dać zimowej chandrze

Choć zima zwykle przynosi lekki spadek formy i samopoczucia, nie jesteśmy bezsilni wobec tego sezonowego pogorszenia nastroju - przekonuje dr Michael Dansinger. Dodaje, że istnieje cała paleta sposobów na to jak poprawić nastrój, niezależnie od aury.

Dr Michael Dansinger z Tufts University School of Medicine w Bostonie przekonuje, że nie ma sensu poddawać się zimowej chandrze, zdradza tym samym sprawdzone sposoby na to, jak skutecznie poprawić sobie nastrój.Jednym z proponowanych przez dr Dansingera sposobów na poprawę nastroju jest praktyka pozytywnego myślenia.

- Można mieć wpływ na własne szczęście poprzez naszą postawę i nastawienie do życia, które wybieramy. Pozytywne nastawienie wpływa na chemię naszego mózgu, a to z kolei prowadzi do lepszego samopoczucia - podkreśla dr Dansinger.

Reklama

Warto wziąć sobie do serca tę radę, bo, jak wskazują najnowsze badania, optymizmu można się nauczyć. Kolejną cenną radą jest unikanie osamotnienia i izolowania się od innych. Choć zimą możemy odczuwać większą potrzebę spędzania czasu w domu, ekspert przekonuje, że nie należy unikać kontaktu z innymi.

 - Kiedy nastaje zima, naturalnym staje się nawyk izolowanie się od innych, to jednak jedynie zwiększa zimową chandrę - zapewnia dr Dansinger. Przytacza również badania, które wskazują, że brak interakcji społecznych może mieć równie negatywny wpływ na nasze zdrowie jak palenie.

Nic tak nie poprawia nastroju jak jedzenie. Jednak dr Dansinger przekonuje, aby nie zajadać smutków, a sięgać po zdrowe produkty poprawiające nastrój. - Istnieje wiele pokarmów, które korzystnie wpływają na nasz nastrój - przede wszystkim to produkty bogate w przeciwutleniacze, takiej jak jagody, jarmuż czy granat.

Jednak, w tym miejscu, pragnę podkreślić istotę zdrowego odżywiania, które w czasie zimy może istotnie wpłynąć na poprawę nastroju i z pewnością uchroni nas przed przybieraniem na wadze, co zwykle skutecznie psuje nam humor - zauważa ekspert. Po drugie, zbilansowana dieta jest prawdziwym dobrodziejstwem dla flory bakteryjnej układu pokarmowego, co również ma istotny wpływ na nasze samopoczucie.

- Wiemy z badań naukowych, że bakterie jelitowe mogą wpływać na nastrój poprzez zmianę substancji chemicznych w mózgu - wyjaśnia dr Dansinger - Nie trzeba być ekspertem w dziedzinie medycyny czy stylu życia, aby zobaczyć jak ważne dla naszego zdrowia i samopoczucia są ćwiczenia" - przyznaje. To jego ostatnia rada, dotycząca sposobów na skuteczną poprawę nastroju. (PAP Life)

PAP life

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje