Reklama

Reklama

Kukurydza – skusisz się?

Kukurydza króluje na stołach obu Ameryk, w Meksyku jest bazą większości dań. Dzięki wyjątkowym walorom smakowym i wartościom odżywczym zdobywa coraz szerszą rzeszę fanów na całym świecie, w tym również w Polsce. Co zyskamy jedząc kukurydzę?

Kukurydza jest w wielkiej trójce najpopularniejszych roślin uprawnych świata. Podium dzieli z ryżem i pszenicą. Dzieci najchętniej sięgają po świeżo prażony popcorn. Popularne są również płatki, kasza i mąka kukurydziana. Ta ostatnia zwłaszcza wśród osób, które nie mogą spożywać glutenu. Mąka kukurydziana nie zawiera tego białka. Nic nie dorówna jednak świeżo ugotowanej, pachnącej kolbie.

Wartości odżywcze


Około 70 proc. składu kukurydzy stanowi skrobia, która jest głównym węglowodanem w diecie człowieka. Roślina dostarczy nam również znacznych ilości błonnika. W jej składzie znajdziemy białko i witaminy z grupy B oraz komplet witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, czyli: A, D, E i K. Kukurydza obfituje w cenne dla zdrowia składniki mineralne na czele z potasem, wapniem, żelazem, magnezem i sodem. Jedząc ją dostarczymy  naszym komórkom również miedź, mangan, fosfor, cynk, selen, a nawet jod.

Reklama

Moc przeciwutleniaczy

Z uwagi na zawartość silnych przeciwutleniaczy w postaci witaminy młodości: E, beta-karotenu i selenu kukurydza ma zdolność neutralizowania wolnych rodników. Dzięki temu nie tylko hamuje proces przedwczesnego starzenia komórek, ale ma też działanie profilaktyczne: chroni nas przed rozwojem chorób cywilizacyjnych, w tym nowotworowych. Kolejne dwa antyoksydanty: luteina i zeaksantyna mają działanie ochronne względem narządu wzroku, zapobiegają zwyrodnieniom plamki żółtej.

Dowiedz się więcej na temat: kukurydza

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje