Reklama

Reklama

Luteina – w trosce o zdrowe oczy

Szkolne obowiązki robią się z dnia na dzień coraz poważniejsze. Uczniowie spędzają długie godziny w szkole, a po południu czekają jeszcze zadania domowe. To niebagatelny wysiłek dla oczu. Co włączyć do jadłospisu, by wzmocnić oczy?

To, że widzimy, wydaje nam się oczywiste, póki nie pojawią się pierwsze symptomy przemęczenia lub chorób oczu. Nasz wzrok jest codziennie narażony na wiele szkodliwych czynników. Jesienią dni robią się coraz krótsze i coraz większą część doby spędzamy w sztucznym oświetleniu, co osłabia wzrok.

Reklama

Ogromnym obciążeniem dla oczu jest niebieskie światło elektronicznych ekranów, które podejrzewane jest o przyspieszanie rozwoju zwyrodnienia plamki żółtej. Klimatyzacja, zanieczyszczenie powietrza, nieodpowiednie oświetlenie do nauki i czytania - to wszystko wpływa na osłabienie narządu wzroku. Część szkodliwych czynników możemy eliminować lub modyfikować, na wiele mamy jednak bardzo ograniczony wpływ. Zawsze warto zadbać o oczy od środka i włączyć do jadłospisu produkty, które je wzmocnią. 

Najważniejsza luteina

Luteina to żółty barwnik ksantofilowy z grupy karotenoidów, silny przeciwutleniacz, który odgrywa ogromną rolę dla dobrej kondycji i ochrony wzroku. Obecność ksantofili (luteiny i zeaksantyny) w plamce żółtej oka ma kluczowe znaczenie dla wzmocnienia siatkówki. Oba przeciwutleniacze nie tylko neutralizują wolne rodniki, ale jednocześnie chronią oko przed szkodliwym wpływem światła, szczególnie niebieskiego, uważanego za najbardziej destrukcyjne dla oczu. 


Dowiedz się więcej na temat: luteina

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje