Reklama

Reklama

Miotełki jelita

Sprzątają nasz układ pokarmowy i pomagają w trawieniu.

Warzywa

Zawierają błonnik, który wypełnia jelita i usuwa toksyny, a także witaminy, minerały, przeciwutleniacze zapobiegające chorobom. Gdy masz problem z trawieniem, jedz gotowane warzywa, bo są łatwiej strawne. Dodaj masło albo oliwę lub awokado oraz cytrynę, aby ułatwić wchłanianie witamin.

Zioła

Reklama

Można je dodawać do żywności, aby zapobiec dolegliwościom jamy brzusznej. Mięta koi dyskomfort spowodowany niestrawnością i zmniejsza wzdęcia. Oregano działa antywirusowo i antygrzybiczo. Kozłek, bazylia i chmiel łagodzą skurcze jelit spowodowane przez stres. Koper włoski, imbir i rumianek usuwają nadmiar śluzu, uwalniają gazy i ułatwiają wypróżnienia. Pomocne są też kruszyna, senes i len.

Prebiotyki

To inaczej niestrawne włókna, które stanowią pożywkę dla pożytecznych bakterii. Znajdują się m.in. w porach, cebuli, czosnku, jabłkach, migdałach, bananach, słodkich ziemniakach. Dzięki temu chronią nas przed infekcjami, pomagają wchłaniać składniki pokarmowe, poprawiają pracę układu odpornościowego.

Nasiona chia

Idealnie czyszczą jelita. Gdy namoczymy je w wodzie na kilka minut, staną się rozpulchnione i przekształcą się w galaretowatą substancję. Dzięki temu pomagają wypłukać jelita, a zwłaszcza przy skłonnościach do zaparć.

Pieprz cayenne

Nie tylko nadaje ostry smak, ale i rozpuszcza śluz w jelicie. Przyspiesza trawienie i zapobiega niestrawności. Leczy wrzody przewodu pokarmowego, bo przyspiesza krążenie krwi w żołądku. Pobudza go, działając bakteriobójczo i chroni przed zatruciem.

Probiotyki

Jest to żywność poddana fermentacji, która zawiera cenne bakterie (m.in. Lactobacillus i Bifidobacterium): kiszona kapusta i ogórki, jogurt, kefir, maślanka. Walczą one z chorobotwórczymi zarazkami. Produkują kwasy, które utrudniają przetrwanie szkodliwych bakterii w jelitach.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje