Na chłodne dni najlepsza jest zupa

W zimowe, mroźne dni zupa będzie idealnym daniem i to nie tylko na obiad, ale także na ciepłą kolację. To sposób nie tylko na rozgrzanie organizmu, ale także na dobre nawodnienie.

"Zupa to świetny sposób na wykorzystanie tego, co mamy w lodówce, urozmaicenie dania na przekąskę czy kolację, czy wprowadzenie do menu większej ilości warzyw. Nie ma lepszego sposobu na wykorzystanie i nadanie drugiego życia produktom, których nie wykorzystamy już do surówki czy jako dodatek do innego dania" - przekonuje Katarzyna Zadka, ekspert w programie edukacyjnym "Żyj smacznie i zdrowo".

Reklama

Co tak naprawdę znajdziemy w zupie? "Wszystko zależy od rodzaju i składników zupy" - mówi Zadka. "Różnorodność zup jest tak duża, że trudno odpowiedzieć na to pytanie jednym zdaniem. Najbardziej korzystne będą oczywiście zupy powstające z dużej ilości warzyw o kremowej konsystencji, na chudym wywarze bez dodatkowych zasmażek czy dużej ilości śmietany. Takie zupy to przede wszystkim porcja błonnika, który korzystnie wpływa na prace układu pokarmowego, a także pomaga w utrzymaniu odpowiedniego poziomu cholesterolu i glukozy we krwi" - mówi specjalistka.

"To kopalnia witamin i składników mineralnych, szczególnie kwasu foliowego, wspierającego pracę układu nerwowego, prowitaminy A wspomagającej wzrost, proces widzenia i kondycję skóry, a także potasu, który reguluje m.in. ciśnienie krwi. Zaletą zup jest fakt, że warzywa zjadamy razem z wywarem, dzięki czemu nie tracimy witamin rozpuszczalnych w wodzie, które trafiają do niej podczas gotowania" - mówi Zadka.

Aby zupa była pożywniejsza, dodajmy do niej dowolne składniki jak kasza, makaron, ryż czy mięso, ryby czy jaja. "Jeśli któryś ze składników chcemy "przemycić" do menu niejadka, zdecydujmy się na zupę krem" - przekonuje dietetyk.

Właśnie zupy kremy pozwalają tworzyć kompozycje z dowolnych składników. Każde warzywo nadaje się do urozmaicenia przepisu, ogranicza nas jedynie wyobraźnia, podkreśla dietetyk.

Co jest dodatkowo ważne, to fakt, że zupa jest doskonałym sposobem na nawodnienie organizmu, o czym zapominamy zimą. Częste spożywanie zup, a tym samym warzyw, przekłada się także na lepsze nawodnienie i stan cery. Jeśli więc chcemy wyglądać kwitnąco o każdej porze roku, włączmy do swojego menu warzywne kremy, by poczuć poczujesz różnicę nie tylko w wyglądzie, ale i samopoczuciu. (PAP Life)

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje