Reklama

Reklama

Naturalne zastrzyki energii

Przedświąteczna krzątanina w pełni, sporo spraw jeszcze do załatwienia, a tobie... brakuje siły. Zamiast po kolejną kawę, sięgnij po zdrowe produkty, które postawią cię na nogi.

1. Napój ananasowy

Reklama

Owoc ten zawiera wyjątkowy związek - bromelinę, który wspiera system odpornościowy, poprawia zdrowie jelit, usprawniając przemianę materii. Zjedz plaster świeżego ananasa (nie z puszki), a od razu poczujesz się lepiej. Słodki owoc doskonale smakuje też w połączeniu np. z kwaśnym jabłkiem albo... szpinakiem (garść zmiksuj ze szklanką pokrojonego ananasa, bananem i wodą).

2. Herbatka z żeń-szenia

Warto polubić jej lekko pietruszkowy smak, bo ma wszechstronne właściwości: nie tylko rozgrzewa, ale też doskonale wpływa na mózg (wzmacnia pamięć) i dotlenia wszystkie komórki ciała, dodając sił fizycznych i umysłowych. A przy okazji pomoże obniżyć poziom cukru i cholesterolu we krwi. Warto ją też pić, jeśli chcesz pozbyć się tkanki tłuszczowej.

3. Koktajl z jarmużu

Jarmuż zawiera idealną kombinację flawonoidów, antyoksydantów oraz substancji przeciwzapalnych. W połączeniu z kiwi, awokado i zieloną herbatą matcha pobudza lepiej niż kawa! Koktajl warzywny zrobisz w kilka minut, przepis jest prosty: jarmuż (10 dag) zmiksuj z 1/2 obranego awokado, 1 bananem, 1 kiwi, szklanką wody, sokiem z połowy cytryny i łyżką sproszkowanej herbaty matcha (zawiera pobudzającą L-teaninę).

4. Miks orzechów

Zapewniają energię na długo! Ale czy wiesz, że orzechy mają też właściwość spowalniania procesów trawiennych? To oznacza, że gdy schrupiesz ich kilka, to glukoza trafia do krwiobiegu stopniowo - poziom cukru we krwi jest bardziej wyrównany. Orzechy zawierają też dużo magnezu, więc pozytywnie wpływają na koncentrację. Dbają także o to, by cholesterol nie odkładał się w tętnicach.

5. Świeży sok z pomarańczy

To prawdziwa bomba witaminowa, która zwiększy twoją odporność w sezonie świątecznym. Dostarcza dużo witaminy C (nawet 60 mg w połowie owocu), która działa przeciwzapalnie i antywirusowo. Pomarańcza jest bogata też w kwas foliowy. Najlepiej pić sok świeżo wyciskany wraz z miąższem - wtedy taki napój ma więcej błonnika, jest więc bardziej sycący.

6. Woda z imbirem i sokiem z cytryny

Wzmocni, rozgrzeje, pobudzi! Wystarczy do szklanki ciepłej wody wycisnąć sok z 1/2 cytryny i wrzucić trochę wiórków utartego imbiru. Połączenie składników wpłynie także na poprawę nastroju (imbir osłabi nudności i bóle miesiączkowe).

7. Zielona herbata

Zawiera mniej kofeiny niż kawa, a mimo to doskonale pobudza. Poprawia też sprawność fizyczną, ponieważ uwalnia z tkanki tłuszczowej kwasy tłuszczowe, które stają się dobrym źródłem energii. Jest "naładowana" antyoksydantami i składnikami, które wzmacniają organizm, np. regulują poziom cholesterolu. Dietetycy i lekarze zalecają picie od trzech do nawet pięciu filiżanek naparu dziennie.

8. Słodkie migdały

Mała garść orzechów doda ci energii, a przy okazji zmniejszy napady głodu. Lista cennych składników zawartych w orzechach jest długa: błonnik, białko, magnez, mangan, witamina E i zdrowe kwasy tłuszczowe. Wspomagają więc obniżenie ciśnienia i kontrolują poziom cukru oraz cholesterolu. Migdały są też doskonałym źródłem wapnia (i w tym są lepsze od orzechów!).

9. Drink z mlekiem migdałowym

Mleko z migdałów to świetna podstawa energetyzującego koktajlu. Wystarczy szklankę napoju zmiksować z jednym bananem i łyżką płatków owsianych. Przyrządzony w 5 minut dostarczy energii, potasu, magnezu i błonnika na całe przedpołudnie!

10. Suszona żurawina

Te pyszne słodkawo-kwaśne owoce dostarczą ci witaminy A, E i C, potasu, sodu i selenu. Zadbają o ładny koloryt skóry (karoten) i dobry wzrok (luteina). Jedząc je regularnie, na pewno nie będziesz mieć kłopotów z pęcherzem.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje