Reklama

Reklama

Pełne ziarna - sprzymierzeńcy odchudzania

Choć diety ubogie w węglowodany cieszą się coraz większą popularnością, nie warto rezygnować z tych złożonych, obecnych m.in. w pełnych ziarnach zbóż. Zawierając w sobie bogactwo białka, błonnika i minerałów, są one w istocie sprzymierzeńcami odchudzania.

Z uwagi na rosnącą popularność diet niskowęglowodanowych, osoby starające się schudnąć mogą martwić się o zgubny wpływ spożywania pełnoziarnistych produktów, które według niektórych źródeł są sprawcami przybierania na wadze. Jest to jednakowoż złudne i szkodliwe przekonanie - pełne ziarna na talerzu to bowiem w istocie gwarancja szybszego (i zdrowszego!) pozbywania się nadprogramowych kilogramów.

Reklama

Badania wykazały, że dieta bogata w pełnoziarniste produkty wspomaga utratę wagi i zmniejsza stany zapalne w organizmie. "Pełne ziarna zapewniają mocną dawkę białka roślinnego i błonnika, co pomaga utrzymać równowagę cukru we krwi, dzięki czemu pozostajemy dłużej syci, a co za tym idzie mniej podjadamy" - wyjaśnia dietetyczka i trenerka Whitney English w rozmowie z "Popsugar".

Błonnik zawarty w pełnych ziarnach pęcznieje w żołądku, zapewniając nam uczucie sytości pomiędzy posiłkami, co powoduje, że spożywamy w ciągu dnia mniej kalorii. Jak podkreśla dietetyczka Georgia Weller, jedzenie wystarczającej ilości błonnika sprzyja nie tylko procesowi odchudzania, ale i wspiera zdrowie układu trawiennego. Obecność białka jest natomiast kluczowym składnikiem odżywczym z punktu widzenia budowy mięśni.

Oprócz wysokiej zawartości błonnika i białka, ziarna spożywane w nieprzetworzonej formie, w przeciwieństwie do ziaren rafinowanych, zawierają mnóstwo minerałów, witamin z grupy B i żelaza, jawiąc się jako kulinarni sprzymierzeńcy w walce o smukłą sylwetkę.

Jednym z najbardziej popularnych ziaren jest owies - nie bez przyczyny zresztą. Spożywany najczęściej pod postacią płatków owsianych zawiera w sobie bogactwo witamin i pierwiastków, takich jak wapń, magnez, sód, potas czy miedź, a także wartościowe związki, jak luteina. "Trawienie owsa odbywa się wolniej, co przyczynia się do zmniejszenia ilości cukru we krwi. To z kolei pomaga w utrzymaniu stałego poziomu energii i pozwala czuć się sytym przez dłuższy czas" - tłumaczy dietetyczka Jackie Ballou Erdos.

Płatki owsiane dedykowane są głównie porannym posiłkom, ponieważ są bogate w błonnik i mogą być swobodnie łączone z innymi wartościowymi produktami, jak choćby orzechy, nasiona i owoce. "Takie śniadanie to świetny sposób na rozpoczęcie dnia, dzięki któremu pozostaniemy najedzeni aż do lunchu, bez przejadania się. Jest to więc doskonałe pożywienie dla osób starających się stracić na wadze" - wtóruje dietetyczka Stephanie Ferrari.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje