Reklama

Reklama

Rzodkiewka w wiosennym jadłospisie

Ostry smak rzodkiewki sprzyja budzeniu organizm z zimowego letargu. Dzięki związkom siarki rzodkiewki pomogą odżywić osłabione po zimie włosy i paznokcie. Obfitują w potas, dlatego są rekomendowane dla nadciśnieniowców. Jakie jeszcze walory odżywcze i korzyści dla zdrowia zyskamy z tego maleńkiego warzywa?

Trudny do zdefiniowania kolor rzodkiewki i duży kontrast pomiędzy skórką a białym miąższem warzywa, czyni z niego doskonały element dekoracyjny wiosennych stołów.

Reklama

Rzodkiewka może być zjadana solo, używana jako odżywczy i jednocześnie ozdobny element kanapek, sałatek, twarożków czy dań obiadowych. Im bardziej ostra w smaku, tym większa jej wartość odżywcza.

Te, które możemy kupić w kwietniu i maju wyrosły pod folią lub w tunelach. Sadzone do gruntu mają zdecydowanie wyraźniejszy smak, pieką w język. Na takie rzodkiewki musimy jeszcze poczekać.

Wsparcie metabolizmu

Rzodkiewka pobudza łaknienie i procesy trawienne, może być pomocna w łagodzeniu dyskomfortu trawiennego i dolegliwości ze strony układu pokarmowego, takich jak niestrawność, wzdęcia i gazy. Sprzyja dobrej pracy wątroby, działa żółciopędnie. Warzywo jest niskokaloryczne i polecane borykającym się z anemią i demineralizacją organizmu.

Działa wykrztuśnie  

Jest zalecana przy infekcjach górnych dróg oddechowych, zapaleniu oskrzeli, a nawet astmie. Rzodkiewka działa wykrztuśnie i pomaga łagodzić męczący kaszel. Obecna w jadłospisie będzie hamowała rozwój infekcji, działa bakteriostatycznie i grzybobójczo.  

Dla serca  

Rzodkiewka powinna jak najczęściej gościć na talerzach osób zmagających się ze zbyt wysokim ciśnieniem. Warzywo obfituje w potas, który sprzyja dobrej pracy mięśnia sercowego i normalizacji ciśnienia tętniczego krwi.  

Dowiedz się więcej na temat: rzodkiewka

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje