Reklama

Reklama

Seler naciowy - dietetyczny niezbędnik

Seler naciowy to idealna przekąska, która nie tylko dostarcza wielu cennych witamin i minerałów, ale może poszczycić się również jeszcze jedną istotną cechą: zawiera ujemne kalorie. Oznacza to, że w trakcie jedzenia spalanych jest więcej kalorii niż produkt zawiera.

Na podstawie badań naukowcy z Uniwersytetu Warwick wskazali, że spożywanie selera naciowego sprzyja spalaniu kalorii. Ten proces specjaliści nazywają kaloriami ujemnymi - co oznacza, że w trakcie jedzenia i trawienia spalamy więcej kalorii niż sam produkt zawiera. W przypadku selera naciowego, okazało się, że spalanych jest dwa razy więcej kalorii niż zawiera warzywo.

Reklama

Jak podkreśla dr Tom Barber z Uniwersytetu Warwick seler naciowy jest w dużej mierze składa się z wody, jest również cennym źródłem błonnika. Ponad to jest również bogaty w witaminę C, pomaga również obniżyć poziom cholesterolu i ciśnienia krwi. Seler naciowy można spożywać w formie surowej, może on również stanowić dodatek do zup, albo, jako jeden z elementów soku warzywno-owocowego. Specjalistka ds. żywienia Sara Ding proponuje wykonanie takiego napoju z jednego świeżego ogórka, imbiru, i selera naciowego. Dla przełamania bardzo wyrazistego smaku selera, skład soku można wzbogacić o dwa jabłka lub gruszkę.

- Seler i ogórek to dwa fantastyczne produkty, które są niedrogie i łatwo dostępne. Połączenie selera i ogórka, to duet, który wzajemnie wspiera swoją pracę i korzystnie wpływa na kondycję skóry" - tłumaczy dietetyk i doradca żywieniowy.

Seler naciowy to bogate źródło witaminy C, zawiera jej dwa razy więcej niż owoce cytrusowe. Oprócz tego zawiera witaminę B kompleks, kwas foliowy i witaminę PP, niewielkie ilości beta-karotenu a także witaminę E. Wśród warzyw korzeniowych zawiera najwięcej fosforu, zawiera również dużo wapnia, potasu oraz cynk. (PAP Life)

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje