Reklama

Reklama

Sposoby na poświąteczny detoks

Nadmiar świątecznych potraw sprawia, że czujesz się ciężka i senna? Jest kilka sposobów na oczyszenie organizmu. Zastosuj je, a nabierzesz sił do dalszego świętowania w sylwestra i nowy rok!

Święta to czas, gdy pozwalamy sobie trochę zgrzeszyć i zjeść więcej, niż powinniśmy. Potrawy przygotowane na wigilię są często kaloryczne i tłuste. Ale kto odmówiłby sobie takich dobroci? Smażony karp, pierogi, ciasta i alkohol sprawiają, że czujemy się ciężko i ospale. Brakuje nam sił, energii i często powtarzamy, że nic nam się nie chce.

Reklama

Na szczęście jest kilka prostych zasad, dzięki którym znów wrócisz do formy!

Detoks to nic innego, jak oczyszczenie organizmu z toksyn, które się w nim nagromadziły. Detoks często jest mylony z dietą odchudzającą, ale ma on na celu nie tylko pozbycie się kilku zbędnych kilogramów. Chodzi bowiem o poprawę pracy układu trawiennego i dostarczenie organizmowi wyłącznie potrzebnych substancji.

Po wprowadzeniu w życie kilku nawyków, od razu poczujemy się lżej i będziemy mieć więcej energii. Przed nami jeszcze cała zima, a wraz z nią sporty zimowe, spotkania z rodziną i przyjaciółmi oraz zabawa z dziećmi na świeżym powietrzu. Szkoda marnować czasu na leżenie przed telewizorem. Dzięki poświątecznemu detoksowi nabierzemy więcej sił do działania.

Co trzeba zrobić, by poczuć się lekko i zdrowo?

Zacznij dzień ze szklanką ciepłej wody z cytryną!

Zamiast porannej kawy, napij się wody z cytryną. Taki napój najlepiej wypić na czczo, pół godziny przed pierwszym posiłkiem. Woda powinna mieć temperaturę pokojową.

Wiele osób zapomina o piciu wody w ciągu dnia. Zaczynając poranek szklanką wody, wprowadzamy w życie zdrowy nawyk. Ciepła woda i witamina C przyśpieszają metabolizm i pomagają pozbyć się szkodliwych toksyn z organizmu, jednocześnie wzmacniając odporność.


Wykonaj kilka porannych ćwiczeń!

Ćwiczenia to najlepszy sposób na poświąteczny detoks. Nie tylko wysmuklają sylwetkę, ale pomagają oczyścić organizm. Podczas treningu mięśnie wytwarzają specjalny enzym, który likwiduje szkodliwe toksyny.

Wystarczy wykonać rano kilka prostych ćwiczeń, pamiętając o małej rozgrzewce, dzięki której nie nadwyrężymy mięśni. Nawet krótki trening powoduje, że w mózgu wytwarzają się endorfiny, nieprzypadkowo nazywane hormonami szczęścia.

Jedz zdrowe i zbilansowane posiłki!

Podstawą zdrowej diety jest spożywanie pięciu posiłków dziennie. Śniadanie powinniśmy zjeść maksymalnie godzinę po przebudzeniu. Pomiędzy posiłkami należy zachować około trzech godzin odstępu. Dzięki temu nasz organizm przyzwyczai się do stałych godzin jedzenia i nie będziemy mieli ochoty na podjadanie. Należy wyrzucić z jadłospisu wszystkie słodycze i fast foody i zamienić je na zdrowe przekąski. Dieta powinna być bogata przede wszystkim w warzywa i owoce. Warto również stosować zdrowe zamienniki, takie jak pełnoziarnista mąka i chleby, a zamiast oleju lepiej kupić oliwę z oliwek.

Pamiętaj o dużej ilości płynów!

Kawa, herbata i alkohol wypijane w dużej ilości podczas świąt powodują, że organizm się odwadnia. Jednym z negatywnych skutków niedoboru wody jest utrata elektrolitów,  czyli głównie sodu, potasu, żelaza i magnezu. Odpowiadają one za prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Powinniśmy wypijać około 1,5 - 2 litrów wody dziennie, aby odpowiednio nawodnić organizm.

Dobrym sposobem na wyrobienie sobie nawyku częstego picia wody jest ustawienie przypominania na telefonie. Zwykle w ciągu dnia jesteśmy zabiegani i zapominamy o nawadnianiu się. Odpowiednie aplikacje powinny w tym pomóc.

Zielony kolor to samo zdrowie!

Zielony to kolor chlorofilu. Dzięki niemu w roślinach powstają węglowodany, które są źródłem energii. Zielone warzywa i owoce działają detosykująco na organizm. Głównie oczyszczają wątrobę, czyli organ, który po świętach jest najbardziej obciążony.

Zielone warzywa możemy dodać do każdego posiłku w ciągu dnia. Dobrze się sprawdzą w formie sałatki lub jako dodatek do kanapek.

Najlepszym i najsmaczniejszym rozwiązaniem są zielone koktajle. Sprawdzą się jako drugie śniadanie lub podwieczorek, ponieważ łatwo je zabrać ze sobą, są proste w wykonaniu i można je popijać zarówno w trakcie pracy, jak i odpoczynku.

Zacznij pić herbatę!

TEATOX, czyli detoks herbaciany, to nic innego jak naturalne napary, które oczyszczają organizm. Mogą to być mieszanki ziół i herbat, takie jak zielona i czerwona herbata, pokrzywa oaz mięta.  

Herbata pita około pół godziny po posiłku pobudza metabolizm, wspomaga trawienie i detoksykację organizmu. Jest ona również dobrym zamiennikiem dla kawy, ponieważ pobudza i orzeźwia.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: detoks | dieta

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy