Reklama

Reklama

Warzywa krzyżowe zdrowe nie dla każdego

Nie zawsze jedzenie surowych warzyw i innych „prozdrowotnych” pokarmów to klucz do dobrej kondycji.

W pewnych produktach uważanych za zdrowe (np. surowych warzywach) kryją się szkodliwe związki - goitrogeny. Blokują one przyswajanie składników odżywczych (np. jodu) z pożywienia i są szczególnie groźne dla osób z chorobami tarczycy. Dlatego poniższe produkty (najlepiej gotowane) powinny być przez nie jedzone nie częściej niż 2 razy w tyg. 

Gdzie są goitrogeny?

Reklama

Najwięcej tych związków jest w jarmużu, kalafiorze, brokułach, szpinaku, kalarepie, brukwi, rzepie, kapuście, brukselce, soi, orzeszkach ziemnych. 

Jak się ich pozbyć?

Unikaj codziennego jedzenia tych produktów na surowo. Gotuj je (koniecznie bez przykrycia!) albo mroź. Skuteczne jest też moczenie (np. orzechów) przez 15 min przed jedzeniem. 

Uwaga! Soi nie pomaga gotowanie. Jeśli masz chorą tarczycę, powinnaś jeść soję sporadycznie.

***Zobacz także***

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje