Bądź flexi!
Flexi-praca, to praca elastyczna, wykonywana poza siedzibą firmy, przy użyciu technik informatycznych i przekazu elektronicznego. Innymi słowy jest to praca zdalna, na odległość, wykonywana w uzgodnionym z pracodawcą miejscu i czasie.
Określenie "flexi" pochodzi z języka angielskiego i jest skrótem od flexible, czyli 'elastyczny'. W kontekście rynku pracy flexi może oznaczać elastyczny czas pracy oraz pracę poza siedzibą firmy.
Siedem argumentów na temat tego, jak przekonać pracodawcę do flexi-pracy:
1.Flexi-pracodawca jest atrakcyjny dla potencjalnych pracowników. Pokazując, że dba o zachowanie równowagi między życiem zawodowym a prywatnym tworzy wizerunek przyjaznego pracownikom. Jest to istotne zarówno przy rekrutacji, jak i zatrzymywaniu pracowników.
2.Poprzez flexi-pracę pracodawca zyskuje możliwość zatrudniania pracowników z regionów o niższym poziomie płac i osób mieszkających w dużych odległościach od centrali firmy.
3.Ustawa o telepracy daje pracodawcy możliwość 3-miesięcznego okresu próbnego. Jeśli w tym okresie uzna, że pracownik nie jest efektywnym flexi-pracownikiem, może wycofać się z umowy.
4.Flexi-praca pomaga ograniczyć biurokrację i koszty stałe pracodawcy: konieczność wynajmu powierzchni biurowej, a nawet kosztów telefonicznych (stały dostęp do Internetu oraz szybki komputer wraz z komunikatorami tekstowymi i głosowymi).
5.Wyniki badań telepracy w 100 polskich przedsiębiorstwach pokazują, że dzięki elastycznemu zatrudnieniu poprawił się stopień wydajności pracy i oszczędność czasu pracowników poświęconego na dojazdy do pracy (Telepraca. Ogólnopolski program promocji i szkoleń dla przedsiębiorców).
6.Badania przeprowadzone wkrótce po wejściu w życie przepisów o elastycznym czasie pracy w Wielkiej Brytanii wykazały, że flexi-praca nie wpływa na zwiększenie kosztów pracodawcy (UK Chartered Institute for Personel and Development, październik 2003).
7.To samo badanie wykazało, że 68 procent pracodawców uznało, że flexi-praca ma pozytywny wpływ na ich relacje z pracownikami.