"Bitwa o palety" - stawka jest wysoka, ale wygrać może tylko jedna para. Komu się uda?

"Bitwa o palety" się rozkręca. Widzowie z każdym dniem dostają nową dawkę emocji - rywalizacja, ludzkie historie i całkiem duże pieniądze, któż tego nie lubi. Kto tym razem ubije najlepszy interes na licytacji palet w ciemno i sprzedaży pochodzących z nich towarów? Aby wygrać, trzeba wykazać się dobrą intuicją, chęcią podjęcia ryzyka oraz ponadprzeciętną żyłką handlowca. Licytacje dynamicznie i z humorem prowadzi Zygmunt Chajzer, który gwarantuje dobrą zabawę zarówno widzom jak i uczestnikom.

"Bitwa o palety"
"Bitwa o palety"materiały prasowe

W ósmym odcinku "Bitwy o palety" wystąpią

  • Aneta Plażuk i Joanna Modelewska
  • Krzysztof Teśmian i Bartłomiej Jankowicz
  • Roberta i Michał Łąccy
  • Rafał Mielnicki i Paweł Puchała

Aneta Plażuk i Joanna Modelewska

Aneta Plażuk i Joanna Modelewska
Aneta Plażuk i Joanna Modelewskamateriały prasowe

Asia jest głosem rozsądku Anety, potrafi sprowadzić ją na ziemię. Jest analityczna i racjonalna. Aneta natomiast przeciwieństwo - szalona, odważna, nie ma z nią nudy.

Znają się od 25 lat, mają bardzo różne charaktery, dlatego się uzupełniają i dogadują, gust mają identyczny. Od 3 lat prowadzą wspólny biznes, początkowo była to sprzedaż internetowa, aktualnie mają sklep stacjonarny wielobranżowy (kosmetyki, odzież, bielizna). Poznały się w I klasie liceum, usiadły w jednej ławce i tak się zaczęła ich znaj mość i przyjaźń. Obie handlują od najmłodszych lat. Aneta uważa, że handel wyssała z mlekiem matki. W wieku 9-ciu lat miała już własne stanowisko w tzw. handlu obwoźnym. W zakupach palet kreci ją ryzyko i adrenalina przy rozpakowywaniu. Kolejne motyle w brzuchu pojawiają się, gdy zysk jest większy niż oczekiwała - to niesamowity motor do dalszego działania. Podnieca ją sama myśl, że mogłaby licytować palety, na których można zarobić a także chęć rywalizacji. Umie przyznać się do porażki i pogratulować zwycięzcy. Najlepiej wspomina zakup palety z elektroniką, która okazała się nowa i markowa. Pragnie osiągnąć sukces zawodowy połączony z finansami, który zagwarantuje jej stabilizację życiową. ZDROWIE, FAME, KASA - TO JEJ MOTTO. Ma 2 nastoletnie córki (18, 13 lat) i 2 psy. Pod jej mottem życiowym podpisuje się jej przyjaciółka i wspólniczka Joanna, która również dorastała w biznesowej rodzinie. Jej ojciec miał zakład pogrzebowy i to on zaszczepił jej smykałkę do handlu i interesów. Już jako mała dziewczynka pomagała w prowadzeniu funeralnego biznesu. Jak twierdzi - sprzeda wszystko - od trumny po majtki. Uwielbia sport, zajęcia na siłowni, odpoczynek na łonie natury i jazdę konną (pochodzi z Janowa Podlaskiego). Ma córkę (14 lat) i 5 psów.

Wspólniczki spędzają razem wakacje, ich córki się przyjaźnią. Nie handlują antykami - uważają, że stare to są jedynie dobre skrzypce i wino. Aneta przyznaje, że ma "parcie na szkło", uwielbia być w centrum uwagi. Joanna jest spokojniejsza. Porażki ich nie zniechęcają, wiedzą, że ryzyko jest wpisane w ten biznes.

Krzysztof Teśmian i Bartłomiej Jankowicz

Krzysztof Teśmian i Bartłomiej Jankowicz
Krzysztof Teśmian i Bartłomiej Jankowiczmateriały prasowe

Widać, że spędzili ze sobą całe życie, mega wygadani i otwarci, dobra energia. Bartłomiej i Krzysztof leżeli na tej samej porodówce, od tego momentu są przyjaciółmi, mówią o sobie kuzyni. Są kierowcami autokarów, autobusów, busów. Mieszkali przez wiele lat w Anglii, teraz mieszkają w Wałbrzychu i tam mają swoje działalności z transportem. Mieszkając w Anglii, chodzili na aukcję i kupowali wiele drobiazgów, po czym sprzedawali to na innych licytacjach.

Nie boją się ryzyka, chcą się bawić licytacjami. Wolą licytować mniejszy asortyment

elektroniczny typu laptopy, artykuły domowe, odzież. Nie chcą artykułów gabarytowych typu pralki, ale zaznaczają na każdym kroku, że sprzedadzą wszystko.

Roberta i Michał Łąccy

Roberta i Michał Łąccy
Roberta i Michał Łąccymateriały prasowe

Uśmiechnięci, ona zadziorna, on stonowany. Świetnie się uzupełniają. Ona uwielbia być we wszystkim najlepsza. Straszna gaduła.

Roberta i Michał to małżeństwo od 3 lat, znają się od 6. Poznali się na zlocie motocyklowym. Kiedy go zobaczyła, pomyślała o nim "przystojny, ale gówniarz". Jednak Michał był nieugięty i "wychodził" te miłość. Roberta studiuje kryminologię, jest na 3 roku, a w czerwcu podchodzi do obrony pracy. Z zawodu jest dziennikarką, jednak pracuje w banku, zajmuje się przestępstwami finansowymi (informacja tylko do wiadomości wewnętrznej, nie może o tym rozmawiać na antenie, w programie). Ona interesuje się kryminologią i wolontariatem. Kocha zwierzęta. Michał jest szeroko pojętym handlarzem. Sprzedaje wszystko. Wcześniej były to motocykle. Ich wspólna pasja to właśnie motocykle. To w dużej mierze ich połączyło. Mają dwa psy: Dziunia i Mateusz. Dziunię - czarną labladorkę sprezentował jej Michał na pół roku bycia razem. Michał buldog angielski miał być psem Michała, jednak woli Robertę.

Zakup zwrotów konsumenckich to głownie hobby Michała, ale Roberta wspiera męża i też się w to wkręca. Roberta śmieje się, że Michał po zakupie nowego boxa cieszy się jak dziecko. Michał kocha te adrenalinę. Michał lubi antyki, wszystko co stare. Kiedy ma chwilę szuka skarbów z detektorem metalu. Do tej pory najciekawsza rzecz jaka udało mu się kupić to rzymskie monety. Michał sprzedaje towar na allegro, a Roberta na livach. On ma tez swój kanał na youtube. Oboje mają żyłkę do handlu, na wszystkim praktycznie umieją zarobić. Jednak nie obce są im oszustwa. Kiedyś zostali oszukani na 1500 zł. Wszystkie przedmioty kupione trzymają na halach rodziców Roberty, dzięki czemu nie muszą się martwic o przestrzeń.

Rafał Mielnicki i Paweł Puchała

Rafał Mielnicki i Paweł Puchała
Rafał Mielnicki i Paweł Puchałamateriały prasowe

Przyjaciele na dobre i na złe. Mają dużo do zaoferowania, są bardzo pozytywnymi ludźmi i chcą podąć tę energie dalej. Różnie reagują na sytuacje - Rafał jest spokojniejszy, Paweł zdecydowanie bardziej w gorącej wodzie kąpany. Wspaniała relacja jak się ich obserwuje.

Znają się 25 lat, więc długo i bardzo dobrze. Ale ich drogi na 12 lat się rozeszły, kiedy to Paweł postanowił nie wrócić z wakacji i zostać na wyspie Jersey. Paweł ma własną działalność. - handel międzynarodowy. Głównie sprzedaje materiały budowlane, ale również projektuje wet suity. Rafał rozwozi towar, bo ma firmę transportową. Obaj mają dystans, potrafią się wygłupiać - podczas nagrania założyli siatkę maskującą na twarz, żeby zobrazować pasję Pawła - pszczelarstwo (ma 40 uli) i mnóstwo ciekawostek/anegdotek na ten temat do opowiedzenia. Panowie uczą swoje dzieci przedsiębiorczości i zarabiania od najmłodszych lat. Zrobione w okresie świątecznym pierniki sprzedają wspólnie z dziećmi na targu, by pokazać jak mnożyć pieniądze. Paweł za młodu chodził w pokazach mody i brał udział w sesjach fotograficznych, jest za pan brat z kamerą i telewizją. Rafał nigdy nie występował w telewizji, z wykształcenia jest kucharzem, podobno robi smaczne sushi. W 2002 roku spędził pół roku jako kucharz na misji wojskowej w Syrii. Wielokrotnie kupowali palety oraz antyki. Przy paletach kupując w ciemno zdarzały się przypadki (Rafał np. kupił paletę z chińskim plastikiem a Paweł w ciuchami, które wyglądały jak zniszczone dary dla powodzian).

Ciekawość, adrenalina, niespodzianka, niewiadoma, zysk, fajna zabawa, rywalizacja, dreszczyk emocji - to ich najbardziej kręci w handlu. Często biorą udział w aukcjach, gdzie licytują różnego rodzaju antyki. Regularnie śledzą aukcje Christies. Pawłowi udało się kupić 300 letnią beczkę po calvadosie i fanty z pierwszej wojny światowej. Wspólnie spędzają czas wolny/wakacje razem ze swoimi rodzinami i dziećmi. Paweł ma dwoje dzieci - syna (10 lat), córkę (9 lat) a Rafał ma troje (syn 22, i 2 córki 13, 10 lat). Mówią o sobie - rodzina.

***

ZASADY PROGRAMU

"Bitwa o palety", Zygmunt Chajzer
"Bitwa o palety", Zygmunt Chajzermateriały prasowe

"Bitwa o palety" to program, w którym główną rolę grają naprawdę wielkie emocje. Czasami uczestnicy dają się im ponieść i licytują naprawdę ostro. Ale kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana! A nasi bohaterowie nie boją się wyzwań. To fantastyczni ludzie, potrafiący się bawić, ale potrafiący również robić dobre interesy" mówi Zygmunt Chajzer.

W programie biorą udział zarówno osoby, które zawodowo zajmują się handlem paletami, jak i te, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tą formą biznesu. Wszystkich łączy otwarta głowa do interesów, chęć poszukiwania nowych wyzwań i przedsiębiorczość. Każdy z nich ma na koncie różnorodne doświadczenia zawodowe, a także wiele pasji i talentów, które stara się rozwijać. Znajdziemy wśród nich stand-upera, fotografa, pszczelarza, muzyka, youtuberów, kierowcę czy informatyka. Wszyscy traktują udział w programie jako ciekawą przygodę, okazję do rywalizacji i dobrej zabawy.

W każdym odcinku występują cztery dwuosobowe drużyny, a do wylicytowania są tylko trzy palety - dwie z nich zapakowane są tak, że można nieco podejrzeć ich zawartość, natomiast jedna, szczelnie zakryta, pozostaje całkowitą tajemnicą dla kupujących. Po aukcji pierwszej palety towarzyszymy parze, która wygrała licytację i zabiera swój zakup, by rozpakować go i przekonać się, co jest w środku: kosztowne AGD, nowy sprzęt sportowy, używana elektronika, a może uszkodzone meble, zdekompletowane urządzenia i przedmioty o niskiej wartości, jakie trudno będzie sprzedać? Do licytacji drugiej palety przystępują trzy pozostałe drużyny. Po aukcji kolejna zwycięska para zabiera swoją zdobycz i udaje się na unboxing, zostawiając na placu boju dwie drużyny, które zmierzą się w licytacji o ostatnią paletę. Rywalizacja będzie tym bardziej zacięta, że przegrany odejdzie z niczym.

Od tej pory trzy drużyny, które pozostały w grze, mają dwa tygodnie na sprzedaż towarów ze swoich palet, a kamery programu śledzą ich postępy i podglądają sposoby na handel przedmiotami z drugiej ręki. Para, która osiągnie największy zysk, zostaje zwycięzcą odcinka.

FENOMEN HANDLU PALETAMI

Handel paletami to prawdziwy fenomen ostatnich lat. Każdego dnia do sklepów zwracana jest ogromna liczba przedmiotów, szczególnie tych zakupionych przez Internet. Na świecie wielkie sieci handlowe uczyniły ze zwrotów konsumenckich ogromne biznesy. Rynek ciągle się rozwija, wywołując ogromne zainteresowanie pośredników w tym handlu. Również w Polsce to coraz popularniejsze źródło utrzymania i budzące emocje zjawisko. Zwrócone towary potrafią bowiem być dla handlowców prawdziwą żyłą złota. Niektórzy wręcz specjalizują się w tego typu sprzedaży - kupują palety, nie wiedząc co się w nich znajduje, by później zbyć towar za najlepszą możliwą stawkę.

FORMAT "RETURN MASTERS"

"Bitwa o palety" to pierwsza polska edycja formatu "Return Masters" należącego do Banijay Entertainment, który od kilku lat z sukcesami emitowany jest w Niemczech. Został on pierwotnie stworzony przez Endemol Shine Germany (część Banijay Germany) oraz DSP (część Banijay UK). Program dla Super Polsat produkuje Endemol Shine Polska (część międzynarodowej grupy Banijay Entertainment).

Pełen emocji, rywalizacji, niespodzianek i fantastycznych okazji nowy program "Bitwa o palety" zadebiutuje na antenie Super Polsat już 4 listopada. Premierowe odcinki zaplanowane są od poniedziałku do czwartku o godz. 20:00.

Zygmunt Chajzer wyjawił prawdę o nowym programie. Czy uczestnicy płaca ze swoich?pomponik.tv
Super Polsat
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas