Kobiety w świecie marek P&G

Jak innowacyjne podejście do reklamy zmienia postawy społeczne

Dads#ShareTheLoad
Dads#ShareTheLoad123RF/PICSEL

Procter &Gamble, firma oferująca marki takie jak: Always, Pantene, Ariel, Oral B, Lenor i wiele innych, przypomina najbardziej znaczące i inspirujące kampanie reklamowe dotykające tematyki kobiet. Firma, jako jeden z czołowych marketerów na świecie, w innowacyjny sposób wykorzystuje wnioski z obserwacji i znajomości konsumentów, by nagłośnić istotne dla kobiet sprawy.

Globalna Kampania Always #LikeAGirl, znana także na polskim rynku, jest jednym z przykładów, które pokazują w jaki sposób marki P&G zabierają głos w imieniu kobiet.

P&G podejmuje wiele wysiłków, by zrozumieć konsumentów - poznać, co jest dla nich ważne, jakie są ich codzienne potrzeby i wyzwania. Ich zrozumienie jest pierwszym krokiem do tworzenia innowacyjnych rozwiązań, nie tylko w kontekście produktów, ale także w podejściu do tematów najważniejszych, bo dotykających ich samych.

Kobiety są w centrum działań P&G, skupionych wokół tworzenia szerokiego portfolio produktów, służących im każdego dnia, a także inspirujących kampanii, których celem jest wywołanie dyskusji, zachęcenie do działania, rozpoczęcie dialogu na tematy dotąd nieporuszane. Burzenie stereotypów, łamanie tabu, budowanie wiary we własne możliwości czy też wznoszenie się ponad własne wyzwania to tylko niektóre z nich.

Na przykład, marka Always, której misją od lat jest wzmacnianie pewności siebie wśród dziewczynek i kobiet, swoją kampanią #LikeAGirl, nadała pejoratywnemu sformułowaniu "jak dziewczyna" nowego znaczenia - pozytywnego, pełnego aspiracji i świeżości. Rok później programem #NieDoZatrzymania, marka kontynuowała działalność organizując także Kongresy nt. Pewności Siebie w 8 miastach w Polsce. W tym roku można obejrzeć trzecią już odsłonę kampanii Always, w której uwaga skierowana zostaje na element istotny w komunikacji młodych kobiet w sieci - emotikony, które w świecie internetu stały się sposobem wyrażenia siebie.

Innym przykładem kampanii marketingowej P&G, które były wspominane także na polskich łamach są działania viralowe wokół marki Ariel. Druga odsłona, Dads#ShareTheLoad, ma na celu wspieranie ojców, którzy chcą dawać pozytywny przykład przyszłemu pokoleniu i dzielić się z partnerkami obowiązkiem, jakim jest pranie.

materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas