Konkurenci Viagry

Konkurenci Viagry będą się nazywać Levitra i Cialis. Na konferencji medycznej w Hamburgu firmy farmaceutyczne przedstawiły walory swych specyfików, mających leczyć impotencję.

article cover
INTERIA.PL

Jest o co walczyć - w roku 2001 sprzedaż Viagry osiągnęła 1,5 miliarda dolarów. Analitycy rynku farmaceutycznego uważają jednak, że konkurenci Viagry mają szanse. Z danych zebranych przez Merrill Lynch wynika, że ponad 50 proc. pacjentów, którzy spróbowali Viagry, nie zgłasza się do lekarza po następną receptę. Ponadto, u 25 procent pacjentów Viagra nie daje pożądanych efektów.

Producenci Cialis - Eli Lilly i Icos Corp. - twierdzą, że ich specyfik działa szybciej niż Viagra. Pfizer odpierał w Hamburgu te zarzuty, podkreślając, że połowa pacjentów jest zdolna do stosunku płciowego już w 20 minut po zażyciu Viagry.

Pacjenci testujący Viagrę na zlecenie Pfizera korzystali ze stoperów, żeby dokładnie zmierzyć czas, w jakim specyfik zaczyna działać.

Specjaliści szacują, że w skali światowej rynek leków zwalczających zaburzenia potencji będzie w roku 2006 wart około 4 miliardów dolarów.

PAP
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas