W kwietniu SodaStream uratuje milion żółwi morskich razem z Davidem Hasselhoffem
Światowy Dzień Ziemi jest obchodzony 22 kwietnia, ale dla SodaStream, która troszczy się o naszą planetę, trwa on cały miesiąc. Marka za cel postawiła sobie uratowanie miliona morskich żółwi, a pomóc ma jej w tym najpopularniejszy amerykański ratownik - David Hasselhoff.
SodaStream rozpoczyna kampanię z okazji tegorocznego Dnia Ziemi. Marka wyemitowała viralowy klip wideo, w którym słynny ratownik, David Hasselhoff ponownie z zapałem i w nieco przerysowany sposób ratuje potrzebujących. Tym razem nie są to pechowi plażowicze, a zagrożone wyginięciem żółwie morskie.
Zabawna reklama ma za zadanie zwrócić uwagę na poważny problem - zanieczyszczenie mórz i oceanów, a co za tym idzie - zachwianie ekosystemów i śmierć morskich stworzeń. SodaStream łącząc siły razem z SeeTurles.org - organizacją pozarządową, która działa na rzecz ochrony żółwi na całym świecie zobowiązuje się do uratowania jednego małego żółwia morskiego za każdy ekspres do gazowania wody SodaStream, sprzedany na całym świecie w kwietniu 2022 roku.
Nie od dziś SodaStream działa na rzecz ochrony środowiska. W DNA marki wpisana jest misja polegająca na zmniejszaniu ilości plastikowych odpadów jednorazowego użytku. Nawiązanie współpracy z organizacją SeeTurtes.org jest więc naturalną kontynuacją dotychczasowych działań.
- Czujemy ogromną odpowiedzialność za naszą planetę dlatego wciąż szukamy sposobów, aby ją chronić - tłumaczy Karin Schifter-Maor, globalny CMO SodaStream. W tym roku zrobiliśmy kolejny krok w tym kierunku, organizując największą jak dotąd kampanię z okazji Dnia Ziemi, która będzie trwała przez cały kwiecień, więc w SodaStream obchodzimy "Miesiąc Ziemi". Dzięki tej inicjatywie angażujemy ludzi nie tylko w oczyszczanie oceanów z plastikowych odpadów jednorazowego użytku, ale także dajemy im możliwość ratowania zagrożonych żółwi morskich na całym świecie.
Ramię w ramię z Davidem
Wybór ambasadora kampanii był nieprzypadkowy. David Hasselhoff ma doświadczenie w ratowaniu potrzebujących na małym ekranie. W prawdziwym życiu los zwierząt i ukochanych plaż też nie jest mu obojętny.
- Jestem zaszczycony możliwością współpracy z SodaStream. To projekt, który zwraca uwagę na zanieczyszczenie środowiska wodnego i plaż oraz wynikających z tego zagrożeń dla morskiej fauny. To jest sprawa, w którą głęboko wierzę. Mam nadzieję, że zwrócimy światową uwagę na tę ważną kwestię. Cieszę się, że mogę być częścią tej wspaniałej inicjatywy - skomentował David Hasselhoff. - Każdy z nas musi zrobić to, co do niego należy, aby przyczynić się do zrównoważonego rozwoju świata. Milczenie nie jest rozwiązaniem - dodał.
Aby mieć pewność, że pomoc żółwiom morskim zostanie udzielona w profesjonalny sposób SodaStream połączyła siły z organizacją SeeTurtles.org.
- Jesteśmy zachwyceni współpracą z SodaStream w zakresie ratowania małych żółwi morskich na całym świecie i zmniejszenia ilości odpadów plastikowych. Współpraca z SodaStream oznacza ogromne wsparcie dla naszej działalności. Fundusze przekazane przez naszego partnera wspomogą lokalne programy ochrony na ponad 20 kluczowych plażach lęgowych w 16 krajach - powiedział Brad Nahill, dyrektor generalny SeeTurtles.org
Wszystkie ręce na pokład
SodaStream podtrzymuje swoje zobowiązanie z poprzedniego Dnia Ziemi, aby do 2025 roku wyeliminować 78 miliardów plastikowych butelek jednorazowego użytku z pomocą jej użytkowników.
Aby dodatkowo wesprzeć tę szeroko zakrojoną kampanię, 15 kwietnia SodaStream razem z Davidem Hasselhoffem uruchamia jedyne w swoim rodzaju doświadczenie AR, dzięki któremu każdy będzie mógł poczuć przyjemność ratowania morskiego żółwiątka. Marka ma nadzieje, że satysfakcja płynąca z pomagania w wirtualnym świecie zmotywuje do pomocy w tym realnym - a sposób jest prosty i nie wymaga nawet wyjścia z domu! Wystarczy zmienić sposób picia wody gazowanej.
Ponadto SodaStream zachęca swoich pracowników na całym świecie do dalszego zaangażowania na rzecz naszej planety poprzez stwarzanie możliwości wolontariatu, edukacji, a także promując zrównoważone wartości wśród młodszych pokoleń.