Zrównoważenie poprzez sadzenie. Jak fryzjerzy Davines wspierają polskie lasy
Fryzjerzy zaprzyjaźnieni z marką Davines już po raz szósty sprezentowali Ziemi młode drzewka. Wielka akcja sadzenia lasu odbyła się 3 października w ramach finału kampanii Dzień Zrównoważonego Piękna.
Od kilkunastu lat na świecie, od sześciu w Polsce - fryzjerzy Davines sadzą drzewa. Dla czystszego powietrza, dla ochrony ekosystemu, dla przyszłych pokoleń. Kampania Dzień Zrównoważonego Piękna to autorski pomysł włoskiego producenta kosmetyków do włosów na kompensację emisji dwutlenku węgla. Akcja angażuje fryzjerów współpracujących z marką oraz ich klientów. Do końca września w partnerskich salonach fryzjerskich dostępna była specjalna oferta kosmetyków - dochód ze sprzedaży produktów przeznaczono na akcję sadzenia drzew.
2021 dla beskidzkiego ekosystemu
Podczas tegorocznej edycji kampanii społeczność fryzjerska odwiedziła Jaworze w Beskidach. Mimo wymagającego terenu w kilka godzin udało się posadzić 1 100 drzew. Tym razem zasilono las liściasty o olchy. Dzień Zrównoważonego Piękna, jako stały element w kalendarzu stylistów marki, to również dodatkowa okazja do integracji fryzjerów z całej Polski.
Partnerstwo Klubu Gaja
Kampania Davines organizowana jest w ramach Święta Drzewa, realizowanego przez Klub Gaja. Polska organizacja ekologiczna o ponad 30-letniej historii aktywnie dba o przyrodę, sadząc lasy, zakładając ogrody i parki, jak i opiekując się starymi drzewami.
- Współpraca dla dobra planety jest kluczem do działania w kryzysie ekologicznym. Budowanie kapitału społecznego dla drzew i wokół nich to jeden z celów Święta Drzewa i od lat staramy się podkreślać znaczenie relacji pomiędzy ludźmi i przyrodą. Właśnie to robimy ze społecznością fryzjerów. Ponad 1 000 sadzonek olszy czarnej dopisaliśmy do licznika drzew posadzonych w ramach Święta Drzewa, a jest ich już ponad 940 tysięcy - mówi Jacek Bożek, założyciel Klubu Gaja.