Reklama

Reklama

Święto zakochanych XXI wieku

Jak dziś traktujemy walentynki? W którą stronę zmierza Święto Zakochanych? Proces globalizacji sprawia, że mamy dziś możliwości technologiczne o jakich jeszcze kilkadziesiąt lat temu nie marzyliśmy.

Ewolucja technologii związana jest z życiem ludzi i w znaczący sposób na nie wpływa, a nawet kreuje wzorce zachowań. Najbardziej wpływowym medium staje się internet. Robimy tu zakupy, poznajemy przyjaciół, a nawet znajdujemy miłość. W tę rzeczywistość wpisują się walentynki. Tak bardzo popularne w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej, w Polsce dopiero rozwijają skrzydła a dzięki internetowi zyskują także nowy wymiar.

Wielu z nas podchodzi do walentynek z dystansem, ponieważ nie akceptuje zmian, które zachodzą w otaczającym nas świecie. Nie podoba nam się komercjalizacja świąt oraz ich masowy charakter, który nie przystaje do polskiej tradycji rodzinnych spotkań. Dawniej zazdrościliśmy innym kolorowych świąt, teraz okazuje się że obierając "zachodni" kierunek zmian nie byliśmy gotowi i nie rozumieliśmy, jakie wiążą się z tym konsekwencje. Nagle zetknęliśmy się również z procesem globalizacji i uniformizacji. Wszystko to powoduje, że ciągle mamy kłopoty z przystosowaniem się do szybkich zmian cywilizacyjnych oraz ich skutków ubocznych.

Reklama

Walentynki to święto, które przywędrowało do nas z Europy Zachodniej w kolorowym opakowaniu. Media i reklama dodatkowo podnoszą ich komercjalizację oraz narzucają jednolitą interpretację. Chcąc nie chcąc musimy nauczyć się z tym żyć a także starać się czerpać z tego korzyści. Każde zjawisko ma więcej niż jedno oblicze i w każdym znajdziemy coś dobrego. Naturą wolności jest różnorodność i dowolność interpretacji. To co nie podoba się jednym jako zjawisko społeczne, jest na rękę tym którzy widzą w komercjalizacji świąt możliwość zysku, rozwoju firm, pozyskania funduszy na inwestycje, czy możliwość wypromowania własnej działalności. Umiejętność przystosowania się do nowych warunków wykazują szczególnie użytkownicy internetu, dla których korzystanie z tego medium wpisuje się w rzeczywistość, w której funkcjonują codziennie. Dotyczy to zarówno użytkowników indywidualnych jak i firm, które w tzw. "okresie walentynkowym" mają zdecydowanie większe obroty.

Jedną z takich firm jest Poczta Kwiatowa, która sprzedaje kwiaty wykorzystując do tego celu internet. Walentynki to okres wzmożonej aktywności, który wymaga specjalnych przygotowań, w tym nasilenia kampanii promocyjnych i rozszerzania sprzedaży o nowe produkty. To z kolei daje więcej możliwości klientom firmy. Mogą wybierać z większej liczby artykułów oraz mają możliwość skorzystania z rabatów i promocji. Dostają również szansę wygrania atrakcyjnych nagród, biorąc udział w specjalnym "walentynkowym" konkursie. Korzystając z usług Poczty Kwiatowej nie trzeba wychodzić z domu i można liczyć na dostawę wybranego bukietu kwiatów z bilecikiem zgodnie z życzeniem. Można również dołączyć jeden z wielu prezentów dostępnych w tej internetowej kwiaciarni.

Wszystko to wcale nie oznacza, że walentynki jako święto zakochanych tracą swój charakter. Nowe możliwości oraz interpretacja dnia 14 lutego jaka funkcjonuje na Zachodzie sprawiają, że zaczynamy dostosowywać się do tej nowości na polskim rynku. Wysyłamy kwiaty, kupujemy prezenty i w coraz większym stopniu wpisujemy walentynki w naszą rzeczywistość. Co więcej, zaczynamy je traktować jako wyjątkowy dzień, w którym chcemy okazywać swoje uczucia. Wszystko wskazuje więc na to, że Walentynki stają się także polskim świętem. Teraz już tylko od nas będzie zależało jak bardzo wyjątkowy i unikalny charakter im nadamy oraz w jaki sposób będziemy je dostosowywali do naszych potrzeb, bo przecież każdy z nas jest kowalem własnego losu i może kreować rzeczywistość zgodnie ze swoimi pragnieniami.

Wybierz kwiaty na walentynki

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: rzeczywistość | XXI wiek | zakochanych | kwiaty | święto

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy