Reklama

Reklama

Przekąska na spacer

Wybierasz się ze smykiem na dwór? Pamiętaj, by zabrać dla niego małe co nieco. Sprawdź, czym dokarmić malca w lesie i na placu zabaw.

Kiedy pogoda dopisuje, warto jak najwięcej czasu spędzać z dzieckiem na dworze. A ponieważ świeże powietrze zaostrza apetyt, koniecznie powinnaś zabrać dla malucha choć niewielką przekąskę. Wybierając dla niego przysmaki "na wynos", zwracaj uwagę na ich wartość odżywczą. Powinny być zdrowe i zaspokajać głód, ale nie mogą być zbyt sycące, bo maluch nie będzie miał ochoty na obiad czy kolację. Oto propozycje.

Smakowite owoce

Dziecko w każdym wieku z wielką przyjemnością posili się owocami. Praktycznym rozwiązaniem jest zabranie dla niego na spacer gotowego deserku ze słoiczka lub owocowego musu w pudełeczku czy tubce. Gdy maluch poczuje głód, wystarczy otworzyć opakowanie i przekąska gotowa. Najmłodszym, 5-, 6- miesięcznym bobasom, na pewno posmakują deserki z jabłek ze słodką marchewką lub ze śliwek czy gruszek. Stawiającemu pierwsze kroki maluchowi, energii dostarczy mus z bananów, brzoskwiń lub np. deserek z jabłkami, bananem i pomarańczą. Półtoraroczny brzdąc wiele przyjemności będzie miał z samodzielnego jedzenia musu z tubki. Jej kształt pozwala dziecku bez trudu wycisnąć zawartość wprost do buzi. Taki deser sprawi frajdę nawet kilkulatkowi. Na spacerze sprawdzą się także świeże owoce. Maluchowi, który skończył rok, możesz zapakować do szczelnego plastikowego pojemniczka np. umyte truskawki, malinki, kawałki obranej gruszki, brzoskwini lub jabłka, plasterki banana.

Reklama

Nasza rada: Niezależnie od wieku dziecka, nawilżane chusteczki do wytarcia rączek i buzi lub butelka wody oraz chusteczki higieniczne to zestaw obowiązkowy. Warto też ze sobą zabrać torebki foliowe. Przydadzą się do zabezpieczenia otwartego słoiczka z deserkiem lub do przechowania pustych opakowań.

Letnie warzywa

Dziecku, które potrafi już gryźć, czyli rocznemu lub starszemu, możesz podać wcześniej przygotowane cienkie słupki marchewki, paski papryki. Dla starszego dziecka - np. 3-, 4-latka - możesz zabrać do pogryzania rzodkiewki lub niewielkie kawałki kalarepki. Wielu przedszkolaków lubi ich smak.

Nasza rada: Przed pokrojeniem i zapakowaniem, warzywa dokładnie umyj, gdyż mogą być nie tylko zakurzone, ale i spryskane środkami ochrony roślin.

Zdrowe słodkości

Jeśli szkrab ciągle domaga się czegoś, co zaspokoi jego apetyt na słodycze, proponuj mu tylko wartościowe przekąski stworzone z myślą o najmłodszych - np. ciasteczka dla dzieci (na spacerze świetnie sprawdzą się np. te pakowane wygodnie po 2 sztuki). W odróżnieniu od tradycyjnych ciastek nie zawierają konserwantów ani barwników. Poza tym są wzbogacone o witaminy i mikroelementy, których często brakuje maluchom (np. witaminę B1, żelazo). Mogą je jeść już 10-miesięczne niemowlęta. Maluszek w tym wieku z radością zje na spacerze także chrupki kukurydziane. Starszemu, 3-letniemu brzdącowi, zamiast cukierków czy batoników proponuj pestki dyni lub słonecznika, orzechy, migdały i suszone owoce.

Nasza rada: Taką bakaliową przekąskę serwuj dziecku w niezbyt dużych ilościach (wystarczy garstka), nie częściej niż 2 razy w tygodniu. Wbrew pozorom orzechy, pestki i suszone owoce zawierają dużo kalorii.

Pożywna kanapka

Kiedy wiesz, że spacer będzie trwał nieco dłużej, dla malucha powyżej 3. roku możesz przygotować sycącą kanapkę. Wybierz bogate w błonnik pieczywo (np. razowe, graham), posmaruj odrobiną masła, dodaj plasterek żółtego sera, ozdób całość paseczkami papryki, plasterkami rzodkiewki lub kiszonego (albo świeżego) ogórka. Taki zestaw na kilka godzin wypełni brzuszek. Jeśli twoje dziecko nad kanapki przedkłada po prostu suche bułki, pozwól mu na to. Aby jednak posiłek w plenerze był pożywny, oprócz buły - najlepiej grahamki lub takiej z ziarnami - podaj brzdącowi deserek ze słoiczka z jogurtem lub twarożkiem, np. morele i owoce południowe z jogurtem.

Nasza rada: Nie zabieraj na spacer kanapek z wędliną, rybą czy pasztetem, gdyż w tych produktach najszybciej rozwijają się bakterie, które mogą wywołać kłopoty żołądkowe. Do zawinięcia kanapek używaj folii spożywczej lub aluminiowej, gdyż papier łatwo nasiąka tłuszczem. Ważne picie

Bez butelki lub kubeczka wypełnionego napojem, letni spacer nie będzie udany. Poza domem świetnie sprawdza się niegazowana woda mineralna. Skutecznie gasi pragnienie, a w razie potrzeby można jej użyć do opłukania owoców lub umycia rączek. Maluch chętnie wypije też sok owocowy (niedosładzany pozwoli smykowi poznać i przyzwyczaić się do naturalnego smaku owoców). Jeśli zależy ci, by soczek głównie gasił pragnienie, wybierz klarowny. Gdy chcesz, żeby przy okazji zaspokajał także głód malucha, lepszy będzie sok przecierowy.

Nasza rada:Dziecko powinno wypijać ok. 150 ml soku dziennie.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje