Reklama

Reklama

Nie wszystkie ryby służą zdrowiu

Zawierają kwasy omega tak potrzebne, gdy brakuje nam słońca. Są zalecane dzieciom i kobietom w ciąży. Ryby mają wiele prozdrowotnych właściwości, ale nie każdy powinien jeść.

Jesteś w ciąży? Lepiej w tym czasie trzymaj się z daleka od produktów surowych, takich jak sushi, ze względu na ryzyko skażenia bakteriami np. salmonellą lub pasożytami np. T. gondii.

Reklama

Warto zrezygnować także z miecznika i tuńczyka. Dlaczego? Tuńczyk żyje w wodach bardzo długo, nawet 30 lat. Nietrudno zgadnąć, że w jego organizmie przez tak długi okres czasu będą gromadzić się szkodliwe związki rtęci i innych metali ciężkich.

Do najbardziej zanieczyszczonych ryby należą także rekiny i mieczniki.  

Warto sięgnąć po takie przysmaki jak: łosoś (najlepiej z hodowli ekologicznych), śledź, sardynki, makrele, a także po krewetki. 

Krewetki na talerzu

Obróbka ich nie jest wbrew pozorom trudna, ale ważniejsze jest to, co zawierają. Są źródłem łatwo przyswajalnego białka, a jednocześnie, ze względu na niską zawartość tłuszczu, są lekkostrawne. Ponadto znajdziemy w nich selen, wapń i jod. Kolejnym atutem krewetek jest spora ilość witamin z grupy B, w tym kobalaminy (znanej popularnie jako witamina B 12). Sprzyja ona produkcji czerwonych krwinek, a ich niedobór jest odpowiedzialny za częstą chorobę kobiet w ciąży - anemię.  

Dowiedz się więcej na temat: ryby

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje