„Słodkie Usprawiedliwienie” - firma Wedel zachęca, by na Mikołajki podarować dzieciom CZAS RAZEM

Informacja prasowa od Wedel

Po zeszłorocznym sukcesie Słodkiego Usprawiedliwienia, E.Wedel powraca z akcją w świątecznej odsłonie. Dzieci ponownie wypisują lub rysują rodzicom Słodkie Usprawiedliwienie z pracy, które zapewnia im dodatkowe chwile na wspólne aktywności z rodzicami czy opiekunami. CZAS RAZEM? Z przyjemnością!

Po zeszłorocznym sukcesie Słodkiego Usprawiedliwienia, E.Wedel powraca z akcją w świątecznej odsłonie
Po zeszłorocznym sukcesie Słodkiego Usprawiedliwienia, E.Wedel powraca z akcją w świątecznej odsłonie materiały promocyjne

Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel: "Słodkie Usprawiedliwienie to stworzona przez naszą załogę inicjatywa, w którą może się zaangażować każda firma. Wpisuje się ona w założenia celu wyższego istnienia Wedla tj. zaangażowanie w budowanie i wzmacnianie relacji międzyludzkich poprzez promowanie spędzania czasu razem. Akcja jest także odpowiedzią na niepokojące zjawisko osamotnienia, mające swoje odzwierciedlenie m.in. w wynikach raportu Fundacji Unaweza "Młode Głowy", które wskazują na to, że 37,5 proc. młodych ludzi odczuwa samotność[1]".

Celem Słodkiego Usprawiedliwienia jest promowanie wspólnych chwil i budowanie silniejszych więzi między pracownikami, pracowniczkami i ich bliskimi. Akcja polega na tworzeniu przez dzieci usprawiedliwień w formie listów do Firmowego Mikołaja. Słodka korespondencja umożliwia ich rodzicom skorzystanie z dodatkowego czasu wolnego od pracy na wspólne aktywności rodzinne.

Inicjatywa jest odpowiedzią na rosnący problem samotności wśród młodych ludzi oraz presję związaną z zachowaniem równowagi między życiem zawodowym a prywatnym wśród rodziców. Wedel zachęca inne firmy i organizacje do popularyzacji Słodkiego Usprawiedliwienia i tym samym wspierania pracowników w budowaniu relacji rodzinnych i społecznych.

Przekształć miejsce pracy w pracownię Mikołaja i dołącz do akcji

Słodkie Usprawiedliwienie angażuje w działania nie tylko dzieci i rodziców, ale również pracodawców i przedsiębiorców. Obecnie, w nowoczesnych firmach odchodzi się od chłodnych relacji biznesowych między współpracownikami, na rzecz poczucia wspólnoty i tworzenia trwałych relacji. Włączanie się kolejnych organizacji w tę akcję jest zatem świetną okazją do stworzenia dodatkowej inicjatywy dla społeczności pracowniczej, która pozwoli na skrócenie dystansu między pracownikami i pracowniczkami a zarządem. W tym scenariuszu to osoba decyzyjna wciela się w rolę Firmowego Mikołaja, do którego trafiają listy od dzieci pracowników.

Wedlowska inicjatywa ma przypominać, jak ważny jest CZAS RAZEM
Wedlowska inicjatywa ma przypominać, jak ważny jest CZAS RAZEMmateriały promocyjne

Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel dodaje: “Jesteśmy dumni, że akcja "Słodkie Usprawiedliwienie" ma już drugą, tym razem świąteczną odsłonę. Nasza inicjatywa nie tylko promuje wartości rodzinne i zacieśnianie więzi z najbliższymi, ale również ma przypominać o potrzebie zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Serdecznie zachęcam wszystkie firmy do włączenia się w akcję! Szefowie i Szefowe stają się w tym czasie Firmowymi Mikołaj(k)ami, którzy mogą wręczyć swoim pracownikom i pracowniczkom coś, czego ten tradycyjny Mikołaj nie jest w stanie - dodatkowe chwile na budowanie wspomnień z dziećmi. Wierzymy, że w ten sposób dotrzemy z tym ważnym przekazem do osób decyzyjnych w firmach, zachęcimy dorosłych do większej uważności i spędzania jakościowego czasu z najbliższymi, a dzieciom podarujemy piękne chwile. Dzięki wspólnym wysiłkom możemy uczynić ten świat odrobinę lepszym miejscem - z przyjemnością".

Społeczna wartość akcji

Wedlowska inicjatywa ma przypominać, jak ważny jest CZAS RAZEM, a celem nadrzędnym jest przyczynianie się do poprawy jakości życia i zwiększania poczucia przynależności wśród wszystkich członków rodziny. Dodatkowym aspektem jest przeciwdziałanie wypaleniu rodzicielskiemu, które często wynika z presji zawodowej i braku czasu dla najbliższych. Z badań prowadzonych w latach 2018-2020 wynika, że średni poziom wypalenia rodzicielskiego był w Polsce najwyższy ze wszystkich badanych krajów[2]. Poprzez zaangażowanie firm i wyjście naprzeciw rzeczywistym potrzebom jednostek, akcja wspiera tworzenie bardziej przyjaznych i zintegrowanych środowisk pracy.

E.Wedel, poprzez akcję "Słodkie Usprawiedliwienie", pokazuje, że proste gesty mogą mieć ogromne znaczenie. Wspólne chwile z rodziną to inwestycja w przyszłość, która przynosi korzyści zarówno dzieciom, jak i dorosłym. Każdy może włączyć się w tę prostą inicjatywę, która pomaga odkryć na nowo magię świąt i czasu spędzonego razem.

Więcej informacji o akcji na stronie www.slodkieusprawiedliwienie.pl.
[1] Unaweza (2023). Młode Głowy. Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi. https://mlodeglowy.pl/wp-content/uploads/2023/04/MLODE-GLOWY.-Otwarcie-o-zdrowiu-psychicznym_-Raport-final.pdf, strona 17
[2] Unaweza (2023). Młode Głowy. Raport z badania dotyczącego zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi. https://mlodeglowy.pl/wp-content/uploads/2023/04/MLODE-GLOWY.-Otwarcie-o-zdrowiu-psychicznym_-Raport-final.pdf, strona 30

Informacja prasowa od Wedel

materiały promocyjne
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas