Reklama

Reklama

Faszerowany bakłażan

Bakłażan to z botanicznego punktu widzenia… owoc. Jest niskokaloryczny i wspiera w naszym organizmie przemianę materii. Najwięcej jednak właściwości zdrowotnych znajduje się w jego fioletowej skórce. To właśnie tutaj gromadzą się związki fenolowe, które między innymi mają działanie antyrakowe.

Składniki

  • Bakłażan
  • Pomidory krojone bez skórki np. marki Sandra
  • Papryka czerwona
  • Kasza pęczak
  • Cebula
  • Natka pietruszki
  • Odrobina oleju
  • Sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania

Bakłażana przekrawamy wzdłuż i wydrążamy jego wodnistą część (tę z pestkami). Posypujemy odrobiną soli i odstawiamy na 15 minut. Kaszę gotujemy w osolonej wodzie wg. przepisu na opakowaniu. Cebulę drobno siekamy i podsmażamy na oleju razem z ugotowaną kaszą. Paprykę myjemy i kroimy w drobną kostkę. Łączymy z odsączonymi pomidorami. Podsmażamy do momentu aż papryka zmięknie, doprawiamy solą i pieprzem. Bakłażana osuszamy ręcznikiem papierowym (po posypaniu go solą powinien puścić wodę). Nakładamy warstwę kaszy z cebulką i na to warstwę pomidorów z papryką. Zapiekamy przez ok. 20 minut - do momentu, aż bakłażan zmięknie. Posypujemy posiekaną natką pietruszki.

Reklama

INTERIA.PL/materiały prasowe

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy