Reklama

Reklama

Mniej znane rodzaje ryżu

Warto spróbować innego ryżu niż klasyczny, bo może nam bardziej smakować i… być zdrowszy.

Najczęściej jemy ryż biały długoziarnisty. Cenimy go za delikatny, neutralny smak, który pasuje i  do dań wytrawnych, i do słodkich. Jest polecany osobom na diecie lekkostrawnej dlatego, że ma mało błonnika. 

Reklama

Jest też lepszy, gdy jemy go z warzywami (pierwiastki, tj. magnez, wapń, potas i fosfor z warzyw wchłaniają się lepiej, gdy jest mało błonnika). Biały ryż traci błonnik w procesie polerowania, czyli usuwania wierzchniej warstwy ziarna. 

Niestety prócz błonnika znika też większość właściwości odżywczych, a pozostają węglowodany. Przez to biały ryż ma wysoki indeks glikemiczny i nie jest polecany osobom, które mają problemy z poziomem cukru we krwi.

Podpowiadamy, po jaki ryż sięgnąć, gdy mamy problemy z cukrem, a po jaki, gdy mamy inne kłopoty zdrowotne oraz jak smakują mniej popularne rodzaje ryżu.

Czerwony

Ma ciemnoczerwone ziarna. Jest fermentowany, dzięki czemu ma dużo błonnika obniżającego poziom cholesterolu i cukru we krwi. Ma orzechowy, słodkawy smak. Pasuje do drobiu i warzyw. Cena 11 zł/kg.

Jaśminowy

To biały ryż długoziarnisty, który ma naturalny zapach kwiatów jaśminu. Zawiera wit. z grupy B i potas, wzmacniające układ nerwowy. Ma delikatny, lekko miodowy smak. Podkreśli smak deserów. Jest idealny do potraw tajskich. Cena 8 zł/kg.

Czarny

To rodzaj ryżu, który ma czarnofioletowe ziarna. Jest bogaty w antocyjany i wit. E działające przeciwzapalnie i mające dobry wpływ na wzrok. Jest kleisty po ugotowaniu. Ma intensywny smak z lekko orzechową nutą. Jest doskonały do drobiu i ryb oraz sałatek owocowych. Cena 13 zł/kg.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje