Reklama

Reklama

Pojedynek Chodakowskiej i Lewandowskiej na... frytki

Choć kojarzymy je z amerykańskim fast foodem, "wynaleźli" je Belgowie. Mimo iż frytek nie uważa się za zdrowe, z przekąski tej nie rezygnują trenerki Anna Lewandowska i Ewa Chodakowska, które radzą zrobić tę przekąskę w stylu fit.

Belgia jest królestwem frytek, mimo że to Amerykanie uważają tę ziemniaczaną przekąskę za swój wynalazek. - Najlepsze, prawdziwe belgijskie frytki, kruche i pachnące, sprzedaje się w specjalnych budkach na ulicach, na życzenie z dodatkiem rozmaitych sosów, które nawet z takiej prostej przekąski mogą zrobić prawdziwy przysmak - czytamy w poradniku "Bruksela" wydawnictwa Pascal Lajt.

Reklama

Co ciekawe, jedną z propozycji Ewy Chodakowskiej na kolację są właśnie frytki. Ale, jak przystało na trenerkę z prawdziwego zdarzenia, która dba o formę nie tylko ćwiczeniami, ale i zdrową dietą, proponuje zrobić je z batata i upiec, a nie usmażyć. Jak podaje, porcja takich frytek z sosem czosnkowym to zaledwie 315 kcal.

Do ich przygotowania potrzebne będą takie składniki jak: batat, łyżeczka oliwy z oliwek, 3 łyżki jogurtu greckiego, a żeby było jeszcze zdrowiej - garść rukoli. Ponadto 2 ząbki czosnku, łyżka suszonego rozmarynu oraz szczypta soli.

Jak zrobić fit-frytki? - Obierz batata i pokrój na kształt frytek. Skrop oliwą z oliwek, oprósz rozmarynem, posól. Wstaw do piekarnika rozgrzanego do 180 stopni na około 30 minut - instruuje trenerka. Jeszcze sos - w tym celu wystarczy wymieszać jogurt grecki z przeciśniętymi przez praskę ząbkami czosnku i gotowe! Chodakowska poleca zjeść frytki z rukolą.

Z kolei Anna Lewandowska frytki proponuje robić nie tylko z batatów, ale i z innych warzyw. Oczywiście również proponuje je w zdrowej wersji. Co ciekawe, Lewandowska przekonuje, że warzywne frytki zachwycą nie tylko dorosłych, ale i dzieci. - Znajdźmy chwilę czasu i usiądźmy z bliskimi do wspólnego, zdrowego posiłku - zachęca na swoim blogu trenerka.

I tak składniki potrzebne do przygotowania frytek według Lewandowskiej to: 1-2 plastry korzenia selera, 2 marchewki, pół batata, 2 ziemniaki, 2-3 łyżki oliwy z oliwek, szczypta soli morskiej, szczypta majeranku, szczypta pieprzu czarnego oraz szczypta słodkiej papryki.

Oto, jak je przygotowała. - Warzywa umyłam, obrałam i pokroiłam w paski. Frytki oprószyłam przyprawami i skropiłam oliwą. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 200 st. przez około 25-30 minut - opisała przygotowanie frytek, które podała z kotletami z cebulką. Smacznego i na zdrowie! 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje