Reklama

Reklama

Sezon na cykorię

To wielka królowa tej pory roku: teraz jest najtańsza i ma więcej wartości niż szklarniowa sałata!

Cykoria żółta

Ma ciekawy smak z nutą goryczy. Doskonała do sałatek, przekąsek, także zapiekana z różnymi dodatkami.

Cykoria czerwona (radicchio)

Z pięknymi, ciemnoczerwonymi liśćmi z białymi żyłkami, jest bardzo dekoracyjna. Świetna do przystawek, przekąsek, surówek.

Cykoria endywia kędzierzawa

Ma zielone, postrzępione liście o ząbkowanych brzegach. W smaku delikatniejsza niż żółta. Wspaniała do sałatek.

Czy wiesz, że...

Ma dużo witamin. Cykoria zawiera wiele cennych dla naszego zdrowia witamin i minerałów, m.in. witaminy B1, B2, C, kwas foliowy, sód, potas, magnez, mangan, żelazo, miedź, cynk, fosfor.

Wspomaga trawienie. Dzięki laktucynie i laktukopikrynie, które nadają jej lekko gorzki smak, cykoria korzystnie wpływa na pracę wątroby (wydzielanie żółci) i pobudza apetyt.

Reklama

Świat kobiety

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje