Reklama

Reklama

Wiosna na talerzu – jedz szparagi!

Maj i czerwiec to miesiące, kiedy na naszych stołach królują eleganckie szparagi. Apetyczne pęczki na okolicznych bazarach możemy spotkać w wersji białej, zielonej lub fioletowej. Jak przygotować smakowite potrawy z ich wykorzystaniem? Przedstawiamy kilka typowo wiosennych propozycji.

Szparagi to warzywo, na które sezon jest stosunkowo krótki, lecz bardzo intensywny. Apetyczne pęczki są niskokaloryczne, dlatego śmiało mogą je zjadać osoby będące na diecie. Ugotowane, w połączeniu z filetem z ryby będą stanowić lekkie, a zarazem pożywne danie. Co ważne - dzięki bogactwu witamin i minerałów wpływają korzystnie na nasze zdrowie. Ponadto dobrze działają na trawienie oraz mózg, a przez wielu nazywane są afrodyzjakiem.  Martwisz się, że nie poradzisz sobie z ich przyrządzeniem? Niepotrzebnie! Ich przygotowanie nie wymaga posiadania specjalnych umiejętności kulinarnych, w związku z tym warto poznać kilka przepisów, dzięki którym przygotujesz pyszny, wiosenny obiad.

Reklama

Nie żałuj więc sobie i zajadaj się szparagami, gdy tylko będzie ku temu okazja. Przekonaj się, więc jak smakuje tagliatelle ze szparagami i niebieskim serem czy omlet ze szparagami, szczypiorkiem i szałwią. Oto przepisy!

Omlet ze szparagami, szczypiorkiem i szałwią

Składniki

  • 4 jaja
  • 1 opakowanie polędwicy wędzonej np. NATURA firmy Konspol
  • pół szklanki mleka
  • 3 zielone szparagi
  • 3 żółte szparagi
  • pęk świeżego szczypiorku
  • kilka liści szałwii
  • 1 łyżka masła
  • sól, pieprz, chili, szczypta gałki muszkatołowej

Sposób przygotowania

Szparagi myjemy, odkrawamy zdrewniałe końce i kroimy na drobne kawałki. Jajka mieszamy z mlekiem i lekko ubijamy mikserem, doprawiamy szczyptą gałki muszkatołowej, chili, pieprzem i solą. Na patelni rozpuszczamy masło, podsmażamy szparagi oraz pokrojone w mniejsze kawałki plasterki polędwicy wędzonej. W dalszej kolejności na patelnię wylewamy przygotowaną wcześniej masę jajeczną i smażymy na złoty kolor z obydwu stron. Pod koniec omlet oprószamy posiekanym szczypiorkiem oraz liśćmi szałwii.


Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje