Reklama

Reklama

Zastąp kanapki zdrową przekąską

Kiedy upalne lato w pełni, często zdarza się, że nie mamy ochoty na przygotowywanie obiadu, kanapek czy kalorycznych przekąsek. To dobra okazja, aby zastąpić duży posiłek lżejszym i zdrowszym daniem, które nie obciąży żołądka. Sprawdź nasz przepis na żytnie podpłomyki z warzywnymi pasztetami – przyrządzisz je szybko i zjesz ze smakiem. Będę też świetną alternatywą dla nudnych kanapek

Podpłomyki to najstarsza forma pieczywa, a tradycja ich wypieku jest o wiele starsza niż chleba - sięga 15 tys. lat p.n.e. To cienkie chlebowe, ręcznie formowane placuszki można znaleźć prawie w każdej kulturze, znane są pod różnymi nazwami jak maca, naan, tortilla czy pita. Ale bez względu na region świata są wypiekane według podobnego, prostego przepisu: ciasto z mąki i wody, czasami z dodatkiem soli kamiennej lub morskiej. Z czasem zaczęto do nich dodawać zakwas, tłuszcz, jajka, mleko i inne składniki. 

Reklama

Dawniej pieczono je na kamieniu, dziś przygotowuje się je na patelni lub blasze. Podpłomyki są smakowitą przekąską w domu, ale jeśli umieścisz je we właściwym pojemniku, możesz zabrać je także do pracy na lunch. Najlepiej przygotuj je samodzielnie (to naprawdę proste), ponieważ gotowe często mają w składzie ulepszacze.

Podpłomyki żytnie z warzywnymi pasztetami

Składniki

  • 30 g aktywnego zakwasu żytniego
  • 300 g mąki żytniej 2000
  • 100 mąki pszennej
  • 220 g wody
  • 6 g soli
  • pasztet z marchwi i soczewicy np. Dziarskie Jarskie ZM Pekpol
  • pasztet z brokułami np. Dziarskie Jarskie ZM Pekpol
  • mieszanka sałat
  • mikro zioła i kiełki
  • marynowane warzywa
  • olej rzepakowy tłoczony na zimno

Sposób przygotowania

Dzień przed pieczeniem wymieszać w misce zakwas z 100 g mąki żytniej 2000 i 80 g wody. Naczynie przykryć i odstawić na 12 godzin lub całą noc. Następnego dnia dodać pozostałe składniki i ponownie odstawić na 8 godzin. Ciasto podzielić na 6 części, rozwałkować i smażyć na suchej patelni aż się zarumienią.

Gotowe podpłomyki posmarować pasztetami, dodać sałaty, kiszone warzywa, całość skropić olejem.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje