Reklama

Reklama

Żyć dobrze... z alergią

W książce "Żyć dobrze… z alergią" Karolina i Maciej Szaciłło, opierając się na założeniach ajurwedy, najstarszej nauki o zdrowiu, krok po kroku pomogą ci znaleźć sposób odżywiania dobrany do twoich potrzeb. Przedstawiamy kilka przepisów ich autorstwa.

Naleśniki z mąki z zielonego groszku

Karolina: Zarówno groszek, jak i gryka doskonale wpisują się w jadłospis osób borykających się z alergią. Oba produkty są nie tylko bezglutenowe (a takie z założenia miało być nasze menu), ale również bogate w białko, żelazo, witaminy z grupy B i magnez. I można z nich zrobić jedne z najlepszych naleśników/omletów, jakie ostatnio jadłam. Ich wielkim fanem okazał się nasz syn Jasio.

Czas przyrządzenia: 20 minut
Składniki dla: 2-3 osób

Składniki

  • 100 g mąki z zielonego groszku
  • 100 g mąki gryczanej
  • 400–450 ml wody
  • 1/3 łyżeczki nierafinowanej soli (najlepiej himalajskiej)
  • dobrej jakości masło sklarowane (minimalna ilość)

Składniki - pasta z awokado

  • 1 dojrzałe awokado
  • sok z cytryny do smaku
  • 1–2 łyżki tłoczonego na zimno oleju rzepakowego (ekologicznego) lub lnianego budwigowego czy z lnianki
  • poszatkowana dymka do podania

Sposób przygotowania

Reklama

Mąkę z wodą i solą miksujemy do uzyskania jednolitego ciasta. Patelnię przecieramy pędzelkiem zamoczonym w wybranym tłuszczu. Wylewamy ciasto na naleśniki i cienko rozprowadzamy (najlepiej specjalną szpatułką w kształcie litery T do naleśników).

Smażymy z jednej strony. Wierzch smarujemy odrobiną wybranego tłuszczu. Podajemy z pastą z awokado, którą przygotowujemy w międzyczasie: awokado ugniatamy z pozostałymi składnikami na pastę. Naleśniki podajemy z poszatkowaną dymką.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje