Ciepła głód
Zazdrościmy sławnym ludziom popularności, urody, bogactwa, prestiżu. Najczęściej nie myślimy o tym, jaką ceną płacą za swoją sławę.
Piosenkarka Alicja Maj wydaje właśnie nową płytę, w związku z czym główne działania koncentruje na promocji swoich piosenek - zdjęcia na okładki, koncerty, spotkania z fanami, dyrektorami stacji radiowych. Uświadamia sobie nagle, że w tym całym zgiełku jest najzwyczajniej w świecie samotna. Kiedy wraca do pustego domu, nie ma się z kim podzielić radością czy smutkiem. Otaczają ją współpracownicy i fani, ale tak naprawdę nie ma przy sobie nikogo bliskiego.
Samotność i pragnienie, by zaspokoić "ciepła głód" towarzyszy jej ze zdwojoną mocą od momentu kiedy jeden z kochanków przypadkowo uświadamia jej, że jest już kobietą dojrzałą ( albo brutalniej "starą d...") i w dodatku jedną z wielu, a w łóżku taką, jak inne.
W wyniku rozmaitych zbiegów okoliczności, na drodze Alicji staje jej pierwsza miłość Andrzej. Dziś uznany architekt, którego małżeństwo z dziennikarką popularnego tabloidu przeżywa właśnie kryzys. Spotkanie tych dwojga sprawia, że dawne uczucie odżywa. Jednak romans, który ich połączył staje się sprawą publiczną - Alicję śledzi paparazzo i każda schadzka zakochanych zostaje skrupulatnie sfotografowana.
Redaktorem naczelnym pisma, które zleciło śledzenie Alicji i jej kochanka jest... żona Andrzeja. O romansie męża dowiaduje się właśnie ze zdjęć, które zrobił jej fotograf.
"Ciepła głód" to obraz trzydziestolatków w wielkim mieście, pędzących za kolejnymi awansami i karierą. W pogoni za lepszą pracą, nowymi wyzwaniami zapomnieli jednak o dawnych ideałach, partnerach i własnych uczuciach. Dlatego, mimo nowych zdobyczy, lepszych samochodów i kolejnych zaliczonych partnerów, wciąż towarzyszy im "ciepła głód", samotność i niespełnienie.
To także książka o tym, jak bezwzględne są współczesne media, dążące za wszelką cenę do coraz wyższych słupków oglądalności. Liczy się przecież tylko liczba sprzedanych egzemplarzy.
Autorka nie szczędzi także artystów z pierwszych stron gazet, którzy za to, by znaleźć się na okładce są gotowi sprzedać własną prywatność. Za chwilę w blasku fleszy oddają własne szczęście.
To książka dla tych, którzy myślą, że show biznes wygląda tak, jak na okładkach popularnych dwutygodników.
AP
Katarzyna Błeszyńska
Ciepła głód
Wydawnictwo Marceli Szpak