Reklama

Reklama

Dolce i Gabbana miliarderami

Włoscy projektanci Domenico Dolce i Stefano Gabbana po raz pierwszy trafili do indeksu miliarderów Bloomberg. Szacuje się, że ich marka Dolce and Gabbana warta jest 5, 3 miliardów dolarów.

Mimo afery podatkowej, oskarżeni o ukrycie przed fiskusem 416 mln euro Domenico Dolce i Stefano Gabbana nie muszą martwić się o finanse. Gwałtowny wzrost światowego popytu na dobra luksusowe pozwolił włoskim producentom odzieży znaleźć się na liście najbogatszych ludzi świata. Tylko w 2011 roku już po odliczeniu podatków ich marka modowa odnotowała zysk w wysokości prawie 1,1 miliarda dolarów. W sumie wartość firmy duetu projektantów szacowana jest na 5,3 miliardów dolarów.

Reklama


Majątek 54-letniego Domenico, który jest właścicielem 41,8 procent udziałów mediolańskiego koncernu wynosi 2,2 mld dolarów netto. 50-letni Stefano ma natomiast w swoim posiadaniu 40 procent udziałów, a więc 2,1 miliardów dolarów.


W 2013 roku Dolce i Gabbana mają zarobić dodatkowe 150 mln złotych wprowadzając na rynek nowy zapach The One Desire, stworzony we współpracy z perfumiarzami P & G. Luigi Feola, wiceprezes koncernu kosmetycznego zapowiada, że perfumy będą prawdziwym objawieniem branży perfumeryjnej tego roku.


W indeksie milionerów Bloomberg znajduje się również Sandro Veronesi, właściciel włoskiej firmy Calzedonia, która sprzedaje bieliznę i kostiumy kąpielowe na zasadach franczyzy detalicznej w sklepach marek Intimissimi czy Tezenis. Marka warta jest 1,9 miliardy dolarów. Rozkwit branży mody, zwłaszcza wśród najbardziej rozpoznawanych marek potwierdza także obecność w indeksie Bernard Arnault, właściciela Louis Vuitton Moet Hennessy. Wartość francuskiego koncernu wyceniono na 30,1 miliardów dolarów. Na liście miliarderów bardzo wysokie miejsce niezmiennie zajmuje także Amancio Ortega, założyciel marki Zara. Majątek Hiszpana szacuje się na 57,4 miliardów dolarów, co czyni go trzecim najbogatszym człowiekiem na świecie.

Dowiedz się więcej na temat: Dolce Gabbana | Dolce & Gabbana | moda | moda męska

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje